صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۶:۵۸ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
عضو هیأت رئیسه خبرگان رهبری در گفتگو با آنا:

مردم منتظر اقدام عملی قوه‌قضائیه هستند/ ضرورت اقناع مردم در برخورد با دانه‌درشت‌ها

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری نامه رئیس قوه قضائیه به رهبر معظم انقلاب و اجازه ایشان برای برخورد سریع و عادلانه با مفاسد اقتصادی را در شرایط کنونی مهم ارزیابی کرد.
کد خبر : 305650

آیت‌الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، مبارزه با مفاسد اقتصادی را بسیار مهم دانست و از قوه‌قضائیه خواست در این موضوع با جدیت ورود پیدا کند.


وی نامه رئیس قوه‌قضائیه به رهبر معظم انقلاب و اجازه ایشان برای برخورد سریع و عادلانه با مفاسد اقتصادی را در شرایط کنونی مهم ارزیابی کرد و گفت: تشریفات قانونی در دستگاه قضایی زمان رسیدگی به پرونده‌ها را طولانی می‌کند و سبب کندی کار می‌شود؛ اما در شرایط جنگ اقتصادی، اقتضا می‌کرد با عوامل مفاسد اقتصادی برخورد جدی شود و این اجازه‌نامه مقام معظم رهبری به این موضوع سرعت بیشتری خواهد داد.


عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: قوه‌قضائیه با اخلاگران و مفسدان اقتصادی با دقت، عدالت و سرعت برخورد کند تا آرامش اقتصادی و سیاسی در جامعه حاکم شود.


وی ادامه داد: پاسخ رهبر انقلاب به رئیس قوه‌قضائیه با هدف کم‌کردن تشریفات قانونی و براساس اختیارات خود قوه‌قضائیه است و این اجازه، راه را برای سرعت عمل در اجرای قاطعانه عدالت قضایی برای برخورد با مفسدان اقتصادی هموار کرده است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: هم اینک مردم منتظر اقدام عملی قوه‌قضائیه هستند، باید ستاد ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی سامان یابد و با دانه‌درشت‌ها بدون هیچ ملاحظه‌ای برخورد شود.


کعبی افزود: اگر قوه‌قضائیه برخورد با افراد درجه چندم را در اولویت قرار دهد و دانه‌درشت‌ها با رانت اطلاعاتی و وابستگی‌ها در حاشیه امن قرار بگیرند، افکار عمومی از این نوع برخوردها قانع نخواهد شد.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر