صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۱:۰۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
یک فعال دانشجویی در گفتگو با آنا:

دانشکده‌های اقماری بوعلی تنها نام دانشگاه را یدک می‌کشند

یک فعال دانشجویی گفت: دانشکده‌های اقماری بوعلی همدان تنها نام دانشگاه را روی سر در خود دارند و هیچ شباهتی با دانشگاه مادر استان ندارند.
کد خبر : 305457

مسئول رسانه دانشجویی الفبا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، با اعلام نگرانی از وضعیت دانشکده‌های اقماری دانشگاه بوعلی سینا، خواستار تعیین تکلیف و رسیدگی مسئولان به این مسئله شد.


این فعال دانشجویی با بیان این‌که در سال‌های گذشته با هدف استفاده از امکانات موجود در شهرهای دیگر و گسترش آموزش عالی در سطح استان، دانشکده‌های اقماری تأسیس شد، گفت: وضعیت فعلی این دانشکده‌ها با اهداف اولیه تأسیس آنها مغایر است.


وی افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته، در تأسیس دانشکده‌های اقماری لابی نمایندگان مجلس چند شهرستان همدان، ترجیح منافع محلی بر منافع ملی و اهمیت دادن به توسعه کمی به جای توسعه کیفی دیده می‌شود.


مسئول رسانه دانشجویی الفبا با تأکید بر این‌‌که در حال حاضر چهار دانشکده‌ مدیریت و حسابداری رزن، فنی و منابع طبیعی تویسرکان، فنی کبودرآهنگ و صنایع غذایی بهار به صورت اقماری در دانشگاه بوعلی سینا فعال هستند، افزود: وضعیت آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و رفاهی این دانشکده‌ها در حالت نامطلوب قرار دارد و پیگیری مسئولان برای حل این مشکلات تاکنون کافی نبوده است.


وی با بیان اینکه در روزهای نخست تأسیس این دانشکده‌ها، مسئولان قول داده بودند که وضعیت آموزشی آن در سطح پردیس مرکزی دانشگاه باشد، گفت: طبق گزارش‌هایی که دانشجویان برای ما می‌فرستند وضعیت قابل قبولی در این دانشکده‌ها حاکم نیست و همچنان مشکلاتی به‌خصوص در حوزه سطح کیفی اساتید دیده می‌شود.


این فعال دانشجویی، مشکلات صنفی و رفاهی را یکی دیگر از نقایص بیان کرد و افزود: سلف دانشجویی، سرویس‌های حمل و نقل و خوابگاه‌ها در وضعیت مطلوبی قرار ندارند و امکانات شهرستان‌ها به دلیل عدم توسعه‌یافتگی پایین است.


وی با اشاره به وضعیت خوابگاه دانشکده فنی و منابع طبیعی تویسرکان تاکید کرد: به‌رغم انعکاس مشکلات دانشجویان برای تأمین خوابگاه در شبکه‌های اجتماعی، مسئولان تاکنون هیچ پاسخی نداده‌اند و وضعیت چند صد دانشجو در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.


این فعال رسانه‌ای، یکی دیگر از مشکلات این دانشکده‌ها را عدم وجود فعالیت‌های جدی فرهنگی و سیاسی عنوان کرد و گفت: اصلی‌ترین فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی در پردیس اصلی صورت می‌گیرد و امکان رشد و مشارکت سیاسی و فرهنگی دانشجویان در این دانشکده‌های اقماری بسیار پایین است.


مسئول رسانه‌ دانشجویی الفبا با اشاره به بودجه میلیاردی مرکز مشاوره این دانشگاه، خواستار پژوهش‌های علمی در حوزه روانشناسی دانشجویان این دانشگاه‌ها شد و تأکید کرد: طبق بررسی‌های کلی، اکثر دانشجویان از وضعیت دانشکده‌ها راضی نیستند و این مسئله باعث ایجاد یک دغدغه جدی نسبت به آینده شغلی آنها شده است.


وی افزود: دانشجویان در هنگام انتخاب رشته با نام و اعتبار دانشگاه بوعلی سینا به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های ایران ثبت‌نام کرده‌اند، اما آنچه در طول تحصیل می‌بینند یک دانشکده تک جنسیتی در یک شهرستان توسعه نیافته و یا حداقل کمتر توسعه یافته است که هیچ نسبتی با فضای دانشگاه بوعلی سینا در پردیس مرکزی ندارد.


این فعال دانشجویی با اشاره به بازتاب مشکلات دانشجویان یکی از دانشکده‌های اقماری در شبکه‌های اجتماعی در بهار96 گفت: در این زمان مسئولان دانشگاه به ما به عنوان فعالان رسانه‌ای می گفتند که از مشکلات خبر داریم؛ اما شما این مشکلات را بازتاب ندهید؛ چرا که هیچ کس دیگر حاضر نیست ریاست این دانشگاه‌ها را به عهده بگیرد.


مسئول رسانه‌ دانشجو الفبا با تقدیر از دغدغه خبرگزاری آنا در پیگیری مشکلات دانشجویان افزود: در حالی که بیش از هزار نفر از دانشجویان دانشکده‌های اقماری درگیر این مشکلات هستند، رسانه‌ها از پرداختن به این موضوع و پیگیری آن خودداری می‌کنند.


این فعال دانشجویی در پایان صحبت‌های خود، با امیدواری نسبت به آینده دانشگاه گفت: افزایش مطالبه‌گری دانشجویان در شبکه‌های اجتماعی در این ماجرا مایه‌ امیدواری است.


انتهای پیام/4060/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر