صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران:

وضعیت مالی شهرداری بحرانی است

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه وضعیت مالی شهرداری تهران بحرانی است، گفت: تنها نیمی از بودجه شهرداری محقق شده و ما اگر بر این اساس جلو برویم، از بودجه 17 هزار و 500 میلیارد تومانی، حداکثر حدود 9 هزار میلیارد تومان محقق خواهد شد.
کد خبر : 305095

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مجید فراهانی در هشتادمین جلسه علنی شورای شهر تهران، پس از استعماع گزارش خزانه‌دار شورای شهر تهران به بررسی وضعیت مالی شهرداری اشاره و اظهار کرد: وضعیت مالی شهرداری تهران بحرانی است؛ به گونه‌ای که تنها نیمی از بودجه شهرداری محقق شده و اگر بر این اساس جلو برویم از بودجه 17 هزار و 500 میلیارد تومانی، حداکثر حدود 9 هزار میلیارد تومان محقق خواهد شد.


وی ادامه داد: این بدین معناست که تنها می‌توان هزینه‌های نگهداشت شهر را تأمین کرد و ما شاهد تعطیلی پروژه‌های شهری خواهیم بود.


رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران تصریح کرد: طبیعی است که معاونت برنامه‌ریزی باید در اسرع وقت، گزارش تحقق‌پذیری بودجه را ارائه دهد تا بر آن اساس، اصلاحیه بودجه را تنظیم کنیم.


فراهانی با ارائه پیشنهادی در این رابطه افزود: برای عبور از این وضعیت، دو روش داریم؛ اولین روش کاهش هزینه‌ها در شهرداری تهران است که با جدیت معتقدم 30 درصد هزینه‌ها را می‌توان کاهش داد و دوم، فراخوان جنبش جذب سرمایه‌هاست که متاسفانه در گذشته، شاهد جذب هیچ سرمایه بزرگی در شهر تهران نبوده‌ایم.


این عضو شورای شهر تهران با تأکید بر وضعیت مالی شهرداری تهران اضافه کرد: نیاز است تا این موضوع را جدی بگیریم. متأسفانه عزم لازم در دولت محترم وجود ندارد؛ زیرا با پیشنهاد حذف اخذ ارزش افزوده توسط وزارت صمت مواجه هستیم که حدود یک‌هزار و 500 میلیارد تومان اعتبارات شش ماه دوم کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین با پیش‌بینی متخصصان، رکود در بخش مسکن داریم که این مسئله بیش از 6 هزار میلیارد از درآمدهای شهری را هدف قرار داده است.


فراهانی بیان کرد: وضعیت واقعاً بحرانی است و پیشنهاد می‌کنم در جلسه فوق‌العاده، وضعیت مالی شهرداری را بررسی کنیم؛ چرا که شاهد چشم‌انداز خوبی نیستیم.


انتهای پیام/4009/4039/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر