بازرسان ۲۴ ساعته آماده پیگیری شکایات حجاج هستند
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاعرسانی سازمان حج و زیارت، محمود شرافتی در تشریح عملیات بازرسی و ارزشیابی گفت، کار نظارت و بازرسیها از هنگام شروع ثبت نام در ایران تا اعزام به عربستان و در طول مدت اقامت در مکه و مدینه تا بازگشت به ایران، همچنان ادامه مییابد.
وی با بیان اینکه در پنج منطقه مکه و دو منطقه در مدینه، بازرسیها بهصورت فیزیکی، حضوری، تلفنی و یا از طریق سامانه انجام میشود، گفت: بازرسان ما ۲۴ ساعته آماده دریافت شکایات، نظرات و پیشنهادهای زائران هستند و اگر نارسایی جدی وجود داشته باشد، تلاش میکنیم تا ۹۰ درصد، مشکل در همان محل برطرف شود.
این مسئول ستاد حج، دلیل عمده مراجعات را در خصوص هتل محل اقامت، غذا و حمل و نقل دانست و اضافه کرد: روزانه سه تا چهار مورد مراجعه داریم که سعی کردهایم در محل و از طریق مدیران مجموعهها، مدیران کاروانها و مدیران ایرانی و عراقی هتلها مشکل حل شود.
وی تأکید کرد که در پی دریافت شکایت، بازرسان ما بهفوریت به محل اعزام میشوند؛ بهطوریکه چندین مورد شکایات از تهران و از سوی خانوادههای زوار واصل شد که بازرسان ما به سرعت به هتل محل اقامت زائر اعزام شدند و مسئله را حل کردند.
شرافتی برخی شکایات را نیز ناشی از عدم اطلاعرسانی دقیق نسبت به وضعیت موجود از سوی واحدهای ذیربط دانست و گفت: برای مثال در باره حمل و نقل و یا خدمات داخل هتلها، مواردی مطرح میشود که نشانگر عدم توجیه و اطلاعرسانی به زائران است.
مدیرکل بازرسی و ارزشیابی عملکرد سازمان حج و زیارت در عین حال برخی شکایات را نیز متوجه مدیران اجرایی و کاروانها دانست که به اعتقاد وی، برخی اندک از آنان نسبت به شرح وظایف خود توجیه نیستند و ما در عملیات بازرسی و ارزشیابی عملکرد مدیران و مسئولان اجرایی و مجموعهها و کاروانها، این موارد را آسیبشناسی کردهایم تا برای حج آینده این نکات را برطرف کنیم.
وی، در خصوص نحوه ارزشیابی و سیکل انجام کار نیز گفت: فرمهایی طراحی شده که بهطور سیستمی ارزشیابی هر واحد در آن ثبت میشود و در پایان عملیات حج برای هر واحد اجرایی یک کارنامه شفاف داریم. این ارزشیابیهای از سوی زائران نیز از قبل سفر، توسط مدیران ارزشیابی و با استفاده از فرمهای طراحی شده، انجام میگیرد و ارزیابیها از طریق پیامک، هم قبل از اعزام و هم بعد از بازگشت زائران در ارتباط با مدیران و مسئولان ادامه مییابد.
بازرسی ویژه از همه بخشهای حج
رئیس اداره ارزیابی عملکرد اداره کل بازرسی و ارزشیابی سازمان حج و زیارت نیز در این خصوص گفت: در جریان عملیات حج، همه مسئولان و مدیران اجرایی و کارگزاران بر اساس شاخصهای مختلف مورد ارزیابی دقیق قرار میگیرند.
سعید کوزهگران افزود: در جریان عملیات حج در مدینه و مکه، در همه حوزههای خدماترسانی اعم از هتل، حمل و نقل و تغذیه برای هر محور یک بازرس ویژه داریم که بهصورت تخصصی کار بازرسی و ارزیابی را انجام میدهند.
به گفته وی، کار ارزشیابی و ارزیابی در طول عملیات حج با هدف آسیبشناسی صورت میگیرد و بلافاصله پس از پایان عملیات حج، پروندهها در اختیار گروههای آسیبشناسی این واحد قرار میگیرد تا برای بهبود خدماترسانی برای حج سال آینده از آن استفاده شود.
انتهای پیام/4009/ن
انتهای پیام/