صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۱:۵۱ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۷

دانشگاه آزاد اسلامی انزلی در یک نگاه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر‌ انزلی یکی از دانشگاه‌های مهم و برجسته استان گیلان در کناره دریای خزر است.
کد خبر : 304272

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از انزلی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با هدف گسترش آموزش عالی کشور، اسفند سال 1378 راه‌اندازی شد و مهر سال 1379 با پذیرش 120 دانشجو آغاز به کار کرد.


این واحد آموزشی امروز از وجود سه هزار دانشجو بهره ‌می‌برد و نقش مهمی را در بخش آموزش عالی در خطه شمال کشور ایفا می‌کند. دانشگاه آزاد اسلامی انزلی با توجه به امتیازات کسب‌کرده از فروردین 1385 از واحد کوچک به واحد متوسط ارتقا یافته و تعداد کارمندان این واحد 73 نفر و اعضای هیات علمی آن 89 نفر است.


اکنون این واحد دانشگاهی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های فنی و مهندسی و علوم انسانی دارای 54 رشته مصوب است.
موقعیت مکانی و امکانات رفاهی


در راستای تحقق سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران و تحقق اصل 44 قانون اساسی مبنی بر خصوصی‌سازی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی 45 هزار و 808 متر مربع مساحت و 15 هزار و 389 مترمربع فضای احداثی آموزشی، پژوهشی، رفاهی دارد که به عنوان یکی از دانشگاه‌های مهم و برجسته استان گیلان مطرح است.



دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر‌انزلی از نظر موقعیت مکانی و جغرافیایی در بهترین نقطه شهرستان واقع شده و در محدوده آزاد‌راه رشت به انزلی قرار دارد و بودن در کناره دریای خزر از دیگر مزیت‌های این واحد دانشگاهی است.


قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد انزلی یکی دیگر از ویژگی‌ها و مزیت‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی بوده و برخورداری از این مزیت؛ موجبات بهره‌مندی دانشجویان را از تسهیلات و امکانات منطقه آزاد انزلی فراهم آورده است.
این واحد دانشگاهی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارای ۴۵ رشته مصوب بوده و با توجه به موقعیت جغرافیایی بندر انزلی و بافت ورزشی این شهرستان؛ رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد تربیت بدنی با دو گرایش مختلف در این واحد وجود دارد و در آینده نزدیک رشته‌های بیشتری به دانشگاه افزوده می‌شود.


در رشته‌های مختلف از جمله مکانیک، عمران، حقوق، برق، معماری و مجموعه رشته های مدیریت و ... اساتید مجرب و با دانش علمی بالا در این واحد دانشگاهی به امر تدریس مشغول هستند. وام و تقسیط شهریه به دانشجویان این واحد دانشگاهی ارائه می‌شود و دانشجویان این فرصت را دارند که تا پایان ترم؛ شهریه خود را به صورت اقساط پرداخت کنند.



فضای علمی آموزشی دانشگاه آزاد انزلی


مسابقات مختلف ورزشی، علمی، پژوهشی و فرهنگی و سمینار و همایش‌های علمی و فرهنگی و کارگاه‌های مختلف برای دانشجویان استادان و کارکنان در این دانسگاه برگزار می‌شود. 89 عضو هیأت علمی تمام وقت در این واحد مشغول به فعالیت بوده که از این تعداد؛ بیش از 90 درصد دانشجوی دکتری، استادیار، دانشیار و استاد هستند.
این واحد دانشگاهی از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی در سطح بسیار خوبی قرار داشته و بهترین و مجهزترین آزمایشگاه‌ها فنی و مهندسی را در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان دارد و آزمایشگاه‌های خاک، بتن و کشش میله‌گرد آن جزء بهترین آزمایشگاه‌های استان است.


توجه به بحث کیفیت آموزش در این واحد دانشگاهی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و توجه به موضوع پژوهش و مسائل فرهنگی در کنار مباحث آموزشی، جزء اولویت‌های کاری این واحد دانشگاهی است. برخورداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر‌ انزلی از فضای کتابخانه با دو سالن مطالعه مجزا برای خواهران و برادران از دیگر امتیازات این واحد دانشگاهی است.



یکی از مکان‌های معنوی دانشگاه آزاد اسلامی انزلی مزار دو شهید گمنام در این واحد دانشگاهی بوده که برای آن المان‌هایی زیبا طراحی شده است.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر