صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۶ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
رئیس مرکز پژوهش‌های فرهنگی اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران؛

تشریح مراحل پنج‌گانه طرح ارتقای دانش و توانایی اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران

رئیس مرکز پژوهش‌های فرهنگی اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: اعضای هیأت علمی نیاز به افزایش دانش و توانایی دارند و طرح توان‌‌افزایی وتوسعه شایستگی‌های اعضای هیأت علمی به دنبال این است که مهارت استادان ارتقا پیدا کند.
کد خبر : 304079

بهزاد هدهدی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،درباره طرح توان‌افزایی و توسعه شایستگی‌های اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: اعضای هیأت علمی نیاز به افزایش دانش و توانایی دارند و این طرح به دنبال این است که مهارت استادان به‌روز شود و ارتقا پیدا کنند.


وی با اشاره به مراحل این طرح اظهار کرد: مرحله نخست آنالیز و تعریف الگو، مرحله دوم نیازسنجی، مرحله سوم تدوین سرفصل‌های محتوای آموزشی و در نهایت مرحله اثربخشی آموزش‌هاست که به دقت درپی اجرای این مراحل خواهیم بود.


رئیس مرکز پژوهش‌های فرهنگی اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران درباره بخش آنالیز و تعریف الگوی مناسب عنوان کرد: در گذشته هوش را در تنها در آی‌کیو تعریف می‌کردیم اما امروزه هوش‌های دوازده‌گانه مانند هوش هیجانی،‌ هوش فرهنگی، هوش اخلاقی، هوش معنوی و ... مطرح است به همین دلیل ابتدا هوشمندی را به عنوان یکی از ویژگی‌های اصلی هیأت علمی شایسته تعریف کرد.


هدهدی تصریح کرد: از طریق تحلیل و آنالیزهای استاندارد، به ویژگی‌های عضو هیأت علمی شایسته در تراز جهانی و هزاره سوم با رویکرد ایرانی اسلامی دست یافتیم.


وی با بیان اینکه در مرحله نیازسنجی، به آموزش‌های مورد نیاز برای تحقق شایستگی‌ها و کارآمدی‌های اعضای هیأت علمی، دست پیدا کردیم، تصریح کرد: برنامه‌های آموزشی، متناسب با ویژگی‌های یک استاد شایسته و در جهت ارتقای هوشمندی اعضای هیأت علمی طراحی شده است.


رئیس مرکز پژوهش‌های فرهنگی اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت ارزیابی اثربخشی آموزش‌های ارائه شده به استادان، گفت: پس از آنکه آموزش‌های لازم ارائه شد و هوش هیجانی ارتقا پیدا کرد، باید مورد بررسی قرار گیرد که آیا این آموزش‌ها در فاز اجرایی و در ارتباط اثربخش با دانشجو تاثیرگذار است یا منجر به توانمندی و مهارت‌افزایی می‌شود یا خیر.


هدهدی ادامه داد: بعد از یک دوره شش‌ماهه با نظارت مدیران گروه‌ها، روسای دانشکده‌ها و دانشجویان، اثربخشی آموزش‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و اگر به این نتیجه برسیم که در یادگیری یا آموزش نقصی وجود داشته است با انعطاف بیشتری به باز طراحی آموزش‌ها خواهیم پرداخت.


انتهای پیام/4007


انتهای پیام/

ارسال نظر