صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۵ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
بلومبرگ:

هند در چه شرایطی واردات نفت از ایران را 50 درصد کاهش می‌دهد؟

هند حاضر شده تا تحت شرایط خاصی واردات نفت از ایران را نصف کند.
کد خبر : 304070

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از بلومبرگ، منابع آگاه اعلام کردند دولت هند احتمال دارد واردات نفت از ایران را به نصف کاهش دهد تا بتواند از دولت آمریکا مجوز مستثنی شدن از اجرای تحریم‌های نفتی این کشور علیه ایران را دریافت کند.


منابع آگاه از دولت هند که خواستند نامشان فاش نشود، می‌گویند: ماه گذشته میلادی مقامات آمریکایی در سفر به دهلی نو از احتمال ارائه مجوز مشروط به دولت هند برای ادامه واردات نفت از ایران توسط این کشور سخن گفتند.


بنا به گفته این منابع آگاه دولت هند به آمریکا اعلام کرده است که نمی‌تواند به طور کامل واردات نفت از ایران را متوقف کند چراکه خرید نفت ایران از نظر قیمتی به نفع هند است.


دولت هند انتظار دارد در گفتگوهایی که قرار است ماه آینده میلادی بین آمریکا و هند برگزار شود کاخ سفید مواضع شفافتری را در این زمینه ابراز کند.


اخیراً دولت آمریکا مجبور شده است تا در مواضع خود که پیشتر متوقف‌کردن کامل صادرات نفت از ایران بود تجدیدنظر کند چراکه کشورهایی نظیر هند و چین که در مجموع حدود نیمی از کل صادرات نفت ایران را خریداری می‌کنند، اعلام کردند که توانایی توقف خرید نفت از ایران را ندارند.


هم‌اکنون واشنگتن هدف‌گذاری خود را تغییر داده و در تلاش است تا با آغاز اعمال تحریم‌ها علیه ایران در ماه نوامبر صادرات نفت این کشور را به نصف کاهش دهد.


در روزهای نخست صحبت از اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران آمریکا روند نسبتاً موفقی در متقاعد کردن کشورهای متحد خود نظیر ژاپن و کره جنوبی در متوقف کردن واردات نفت از ایران داشت اما هم اکنون این کشور حتی نمی‌تواند کشورهای اروپایی را به توقف کامل خرید نفت از ایران وادار کند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: نفت واردات هند
ارسال نظر