صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۳:۲۴ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
مشاور کاخ سفید:

وضعیت اقتصادی ترکیه را دقیق رصد می‌کنیم

مشاور اقتصادی کاخ سفید اعلام کرد: با دقت وضعیت اقتصادی ترکیه ازجمله نوسانات ارزی مربوط به دلار را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
کد خبر : 303949

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از میا، مشاور اقتصادی کاخ سفید روز گذشته گفت: دولت آمریکا با دقت تمام اوضاع اقتصادی ترکیه ازجمله نوسانات ارزی مربوط به دلار را مورد بررسی قرار می‌دهد.


طبق اخبار به‌دست آمده، با توجه به تنش و اختلاف رخ‌داده میان آنکارا و واشنگتن، ارزش لیر ترکیه با کاهش 40 درصدی نسبت به دلار مواجه شده است. تصمیم دونالد ترامپ بر دو برابر کردن تعرفه فولاد ترکیه باعث به وجود آمدن کسری در تولید خالص این کشور شد.


لازم به ذکر است، گفتگوهای صورت گرفته میان هیأت‌های بلندپایه ترکیه و آمریکا در مسیر تلاش برای رفع تنش میان دو کشور تاکنون بی‌نتیجه مانده است.


گفتنی است موضوع محوری در تنش آنکارا و واشنگتن سرنوشت اندرو برانسون، کشیش آمریکایی است که در ترکیه بازداشت‌شده است. رابطه ترکیه و آمریکا به‌ویژه پس از کودتای نافرجام ژوئیه سال 2016 میلادی پرتنش بوده و در این مدت مقامات ترکیه از همتایان آمریکایی خود خواسته‌اند تا فتح‌الله گولن را به دلیل آنچه مقامات ترکیه‌ای نقش وی در این کودتا می‌خوانند به ترکیه تحویل دهد.


انتهای پیام/4077


انتهای پیام/

ارسال نظر