صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۵ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
در گفت‌و گوی آنا با یک متخصص ارتودنسی بررسی شد

آیا زنان باردار مجاز به ارتودنسی هستند؟

یک متخصص ارتودنسی با بیان اینکه نه بارداری مستقیما به ارتودنسی صدمه می‌زند و نه ارتودنسی خطری برای بارداری محسوب می‌شود، گفت: به علت متورم شدن لثه و لزوم انجام رادیوگرافی که برای خانم‌های باردار ممنوع است، ارتودنسی در بارداری توصیه نمی‌شود.
کد خبر : 30394

دکتر حسین ارباب‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره اینکه ارتودنسی و بارداری چه اثر متقابلی بر روی هم دارند؟ گفت: انجام ارتودنسی در دوران بارداری توصیه نمی‌شود، زیرا لثه‌ در دوران بارداری به صورت طبیعی متورم می‌شود و طی اردتونسی نیز لثه متورم می‌شود که این موضوع حساسیت رعایت بهداشت دهان و دندان را دو چندان می‌کند.


وی با بیان اینکه رعایت بهداشت دهان و دندان در دوران بارداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: بنابراین به افرادی که طی انجام ارتودنسی باردار می‌شوند، توصیه می‌شود بهداشت دهان و دندان را بیش از حد مراقبت کنند، برای مثال طی روز چندین بار مسواک بزنند و حتما پس از هر بار مسواک زدن از دهان شویه و نخ دندان استفاده کنند.


وی یادآور شد: نحوه چیدمان دندان، حالت فک و باز بودن فاصله دندان‌ها جزو صفات ارثی محسوب می‌شود که بهترین سن مراجعه به مراکز درمان و انجام معاینه اولیه برای جلوگیری از پیشرفت آن 7 سالگی کودک است.



انتهای پیام/

ارسال نظر