صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۱۶ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
سازمان ملل متحد:

سوریه همچنان جولانگاه 20 تا 30 هزار داعشی است

یک گروه از کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کردند این گروه تروریستی همچنان حدود 30 هزار نیرو در سوریه دارد.
کد خبر : 303811

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه اسکای‌نیوز، گزارش سازمان ملل متحد نشان می‌دهد حدود سه تا چهار هزار تروریست داعش در لیبی در حال انتقال به افغانستان هستند.


کارشناسان سازمان ملل متحد که حدود 6 ماه یک‌بار در گزارشی وضعیت دو گروه داعش و القاعده را رصد و تشریح می‌کنند، اعلام کردند تعداد اعضای داعش در سوریه و عراق حدود 20 تا 30 هزار نفر تخمین زده می‌شود که بخش قابل‌توجهی از آنها را تروریست خارجی فعال تشکیل می‌دهند و به‌طور مساوی در دو کشور توزیع‌شده‌اند.


در این گزارش که به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه‌شده آمده است:‌ «در ژانویه (دی 96) داعش تنها مقر کوچکی در سوریه داشت اما گزارش کنونی نشان می‌دهد این گروه تروریستی همچنان در شرق سوریه از خود مقاومت نشان می‌دهد و قادر است حملاتی در خاک سوریه انجام دهد ولی نتوانسته بر خاک عراق تسلط کامل داشته باشد ولی جسته‌وگریخته به تحرکاتی در مناطق بیابانی بسنده کرده است.»


این گزارش می‌افزاید: «باوجود شکست داعش در سوریه و عراق همچنان یک هسته پنهانی از شبه‌نظامیان این گروه در هر دو کشور سوریه و عراق باقی هستند و حامیان قابل‌توجهی نیز در افغانستان، لیبی، جنوب شرق آسیا و غرب آفریقا دارند. همچنین شبکه جهانی القاعده فعال است و طرفداران و متحدانی قوی‌تر از داعش در برخی مناطق جهان ازجمله در سومالی، یمن، جنوب آسیا و منطقه ساحل آفریقا دارد.»


انتهای پیام/4077/4033


انتهای پیام/

ارسال نظر