صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۳:۴۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

دولت ترامپ قصد دارد کمک مالی به فلسطین را متوقف کند

کاخ سفید قصد دارد تا سقف 200 میلیون دلار از کمک‌های انسان‌دوستانه به ساکنین غزه در تشکیلات خودگردان فلسطین را به حالت تعلیق درآورد.
کد خبر : 303399

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از فارن پالیسی، کمک مالی چند میلیون دلاری که دولت ایالات متحده قصد توقف آن را دارد، نقشی حیاتی در دوران تنش‌های سیاسی و امنیتی نوار غزه ایفا می‌کند.


مقدار اعلام شده تقریبا معادل تمام مبلغی است که کاخ سفید تاکنون در اختیار فلسطینیان قرار می‌داده است.


واشنگتن همچنین از مبلغی که به عنوان کمک انسان‌دوستانه در اختیار آژانس کار و کمک به آوارگان فلسطینی موسوم به آنرووا قرار می‌داد کاسته است. گفتنی است، دولت ترامپ پس از اعلام کاهش این مبلغ هیچ برنامه‌ای برای افزایش آن در نظر نگرفته است.


این تصمیم با کاهش حقوق بسیاری از کارکنان سازمان ملل متحد و سایر ارگان‌های انسان‌دوستانه همراه شده است. همچنین تعداد زیادی از این کارکنان فرامرزی تعدیل شده‌اند و یا جای خود را به افراد محلی داده‌اند.


ظاهرا تصمیم برای توقف کمک‌ها چند روز قبل در جلسه‌ای محرمانه با حضور وزیر امور خارجه آمریکا مایک پمپئو و مشاور ارشد کاخ سفید و داماد دونالد ترامپ جرارد کوشنر گرفته شده است.


از قرار معلوم، کنگره ایالات متحده مبلغ 230 میلیون دلار را برای حمایت مالی قشرهای آسیب‌پذیر در نوار غزه تصویب می‌کند. اما مقامات کاخ سفید از اعضای کنگره درخواست می‌کنند که بخش عمده‌ای از این مبلغ را به حالت تعلیق درآورند.


این اقدام برنامه‌های متعدد خیریه‌های غیردولتی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این گروه‌ها عمدتاً وظیفه فراهم کردن غذا، تجهیزات پزشکی و خدمات را در نوار غزه بر عهده دارند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر