صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۱۱ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
رئیس سازمان میراث فرهنگی:

88 هزار شغل در حوزه صنایع دستی ایجاد می‌کنیم

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در بخش شهری و روستایی حدود 87 تا 88 هزار شغل مربوط به بخش صنایع دستی است و بیش از 60 هزار شغل در بخش گردشگری ایجاد خواهیم کرد.
کد خبر : 303396

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، علی‌اصغر مونسان در جمع خبرنگاران گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال در هر سه بخش میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به 157 هزار شغل دست پیدا کنیم. در بخش شهری و روستایی حدود 87 تا 88 هزار شغل مربوط به بخش صنایع دستی و بیش از 60 هزار شغل در بخش گردشگری ایجاد خواهیم کرد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بالغ بر 5 هزار شغل در حوزه میراث فرهنگی در دستور کار داریم.


وی که در خصوص تأثیر نوسان ارز بر گردشگری داخلی معتقد است با تصمیمی که در بسته جدید گرفته شده، ثبات لازم ایجاد شده است، اظهار کرد: پیش از این گردشگران ورودی کشور برای تبدیل ارز دچار مشکل بودند، هتل‌ها در این خصوص دچار معضلاتی شده بودند که خوشبختانه با تصمیمات اتخاذ شده در حال حاضر تکلیف مشخص است و گردشگران می‌توانند از طریق صرافی‌ها ارز خود را تبدیل کنند. به نظر می‌آید مشکلات کاهش پیدا کرده است. شرایط قبلی برای گردشگران خروجی هم مشکلاتی چون صف‌های طولانی و گلایه‌هایی را ایجاد کرده بود که برنامه‌ریزی‌های جدید وضعیت با ثباتی را برای گردشگری کشور ایجاد کرد.


وی در نظر گرفتن بازه زمانی 14 روزه تعطیلات زمستانی را به خاطر ایجاد تحرک اقتصادی، از مواردی معرفی کرد که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشتاقانه پیگیری می‌کند.


مونسان با تأکید بر اینکه این تعطیلات صرفاً بخش دانش‌آموزی را شامل می‌شود، اعلام کرد: ما درخواستمان 14 روز تعطیلی در نیمه دوم دی‌ماه است اما اگر برای آموزش و پرورش مقدور نباشد یک هفته هم می‌تواند کمک بزرگی تلقی شود. البته در نظر گرفتن این دوره تعطیلات چیزی از مدت زمان آموزشی کم نمی‌کند چرا که به همین میزان به ابتدای دوره و انتهای دوره آموزشی اضافه می‌شود.


انتهای پیام/4072/4031/


انتهای پیام/

ارسال نظر