صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۸ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

رئیس شورای شهر تهران: پژوهش‌های کاربردی دغدغه مدیریت شهری است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پژوهش‌های کاربردی و عملیاتی دغدغه مدیریت شهری است.
کد خبر : 30322

به گزارش گروه اجتماعی آنا، مهدی چمران در آستانه برگزاری همایش علمی آسمان آبی، زمین پاک، اظهار کرد: پژوهش‌هایی که برای قفسه کتابخانه‌ها صورت گیرد نمی‌تواند مسائل شهری را حل کند. اگر چه پژوهش‌های نظری هم می‌تواند موثر باشد، دغدغه مدیریت شهری پژوهش‌های کاربردی است.


وی ادامه داد: مدیریت شهری با مسائل زیادی از جمله خدمات شهری و مسائل زیست‌محیطی در ارتباط است و قاعدتا مسائل مهم پژوهشی باید کاربردی باشند تا بتوان به آن تکیه کرد و بر اساس این پژوهش‌ها در کاهش یا رفع مشکلات اقدام کرد.


چمران ادامه داد: در شورای شهر هم تلاش کرده‌ایم که به پژوهش‌های کاربردی توجه ویژه داشته باشیم و این رویکرد در برنامه‌وبودجه لحاظ و مرکز پژوهش‌ها با بررسی کمیسیون تلفیق در شورا تصویب شد.


وی ادامه داد: حتی از مرکز پژوهش‌ها خواستیم که در تمام جلسات شورای شهر حضور داشته باشند و از نزدیک با دستور جلسه هماهنگ شوند و در بررسی‌ها اعلام نظر کنند.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اکنون آب‌وهوا به عنوان مشکلات مهم و اساسی شهر تهران مطرح است و باید در این زمینه تحقیقات کاربردی صورت گیرد که بتوان با عملیاتی کردن آن به نتایج مثبتی در جامعه دست یافت.


وی همچنین به طرح‌های پژوهشی کوتاه و بلندمدت اشاره و بیان کرد: قطعا پژوهش‌های که بلندمدت باشد برای شورای شهر در اولویت است و تلاش کرده‌ایم که بسترهای این مهم در مدیریت شهری ایجاد شود.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به همایش علمی آسمان آبی، زمین پاک اشاره و اظهار کرد: این همایش علمی می‌تواند ظرفیت خوبی برای گفتمان‌سازی بین دانشگاه، پژوهشگران و مدیریت‌شهری باشد.


چمران ادامه داد: در این زمینه مهم است که مشکلات شهر دیده شود و از مسائل شعارگونه بپرهیزیم و به جنبه علمیاتی و علمی با توجه به ظرفیت‌ها و مسائل فرهنگی دقت نظر داشته باشیم.


بر اساس این گزارش، همایش علمی آسمان آبی، زمین پاک با محوریت چهار گانه «مدیریت بهینه پسماند»، «توسعه و نهادینه سازی فرهنگ ترافیک»، «اخلاق و رفتار شهروندی» و «ابعاد و موانع اجتماعی و فرهنگی طرح آسمان آبی، زمین پاک» 14 مردادماه سال جاری به همت مرکز علمی کاربردی آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر