صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۵ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۳

افشای طرح تجزیه سوریه به سرکردگی اسرائیل، اردن، ترکیه و عربستان

یکی از فرماندهان ارشد ارتش سوریه، اسرائیل، اردن، ترکیه و عربستان را به توطئه برای تجزیه سوریه و ایجاد دیوار حائل مرزی برای اسرائیل متهم کرد.
کد خبر : 3031

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، اخیرا فیلمی از سرلشگر «رستم غزاله» یکی از فرماندهان ارتش سوریه منتشر شده است که از تشکیل اتاق عملیات مشترک در اردن خبر می‌دهد که به وسیله اسرائیل، ترکیه و اردن برای برنامه‌ریزی حملات گروه‌های معارض مسلح در جنوب سوریه اداره می‌شود.


ویدئویی که سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه (که فعالیتی مخالف نظام سوریه دارد) منتشر کرده است، نشان می‌دهد «غزاله» که ریاست سازمان امنیت سیاسی سوریه را نیز برعهده دارد با فرماندهان و افسران شهر «قرنا» در حومه استان درعا در جنوب سوریه گفت‌وگو می‌کند.


«غزاله» در این ویدئو تأکید کرده است که ارتش سوریه جان خود را فدای شکست پروژه تجزیه کشور به دست اسرائیل، اردن، کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به سردمداری عربستان کرده است.


وی این کشورها را به تلاش برای ایجاد «امارت اسلامی» متهم کرد و گفت: تلاش آن‌ها در راستای ایجاد منطقه مرزی حائل با اسرائیل در جنوب سوریه است.


این فرمانده ارشد سوری «عبدالله دوم» پادشاه اردن را به دست داشتن در این پروژه متهم کرد و گفت: «عبدالله دوم» با همکاری اسرائیل دستور داده بود 10 هزار شبه نظامی معارض مسلح سوری که از سراسر درعا، القنیطره و اردن جمع‌آوری شده‌اند با تجهیزاتی مانند 100 تانک و خودروی زرهی حامل دوشکا و شیلکا به سوی منطقه «قرفا» حرکت کنند که با مقابله نیروهای ارتش سوریه مواجه شدند و پا به فرار گذاشتند.


به دنبال این سخنان، «محمد مومنی» سخنگوی دولت اردن با رد این اتهامات از سوریه انتقاد کرد و گفت که این کشور تلاش می کند تحولات داخلی سوریه را به گردن اردن بیاندازد، در حالی‌که اردن بارها اعلام کرده است به صورت گسترده در اقدام نظامی علیه داعش در قالب ائتلاف آمریکایی علیه این گروه تروریستی حضور پیدا نمی‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر