طرح درس، زیرساخت توسعه عدالت آموزشی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دامغان، نعمتالله نعمتی در جلسه مدیران گروههای آموزشی واحد دامغان با تاکید به رعایت اصول آموزشی گفت: «ساجد»، طرح توسعهیافته در ساماندهی اطلاعات اعضای هیات علمی است و میتواند به عنوان برنامه پشتیبان و مکمل حرکتهای ساختاری در استفاده اصولی از سرمایههای علمی، طرح تعاون استانی در تعامل آموزشی را حمایت کند.
نعمتی با تاکید به دعوت از همه اعضای هبات علمی تماموقت و حقالتدریس در ورود به این سامانه (ساجد) و تکمیل اطلاعات، اظهار کرد: «تجمیع اطلاعات و بهروزرسانی مجموعه آییننامهها و دستورالعملها، کمک خوبی برای افزایش آگاهیهای همکاران در مواجهه با دانشجویان است.»
سرپرست واحد دامغان به مجموعهای از شعارهای اقتصادی در سالهای اخیر در بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: «تفسیر شعار اقتصادی باید در عمل، نمود عینی داشته باشد و در واحد دامغان تصمیم داریم با ساماندهی اصولی در بیشترین مقدار ممکن از ظرفیت علمی واحد دامغان و واحدهای همجوار استفاده کنیم و به همین دلیل مدیران گروهها را به رعایت آییننامه طرح تعاون استان و بخشنامه مدیران گروههای آموزشی، دعوت کردهایم و در این راستا اطمینان داریم که با کاهش سفر به منظور ایاب ذهاب استادان مدعو، میتوانیم بخشی از هزینهکردها و البته ریسک جاده را کاهش دهیم.»
نعمتی، مدیران گروههای آموزشی را به دریافت طرح درس از همه استادان تماموقت و حقالتدریس ملزم کرد و بررسی دقیق طرح درسها را ضروری دانست و یادآور شد: «طرح درس الزامی آموزشی است و میتواند به عنوان زیرساخت توسعه عدالت آموزشی تلقی شود؛ ضمن اینکه طرح درس، الگوی پیشنویسشدهای است که استاد و دانشجو میدانند که در یک نیمسال تحصیلی چه اتفاقاتی، میتواند به توسعه دانایی کمک کند.»
سرپرست واحد دامغان از مدیران گروههای آموزشی خواست با طراحی متحدالشکل فرم طرح درس، فرصت برابری را برای استادان فراهم و از مخاطبان بخواهند که با مطالعه سرفصلها در بیشترین مقدار ممکن از اطلاعات روز دنیای علم برای انتقال به دانشجویان استفاده کنند.»
در این جلسه، مدیران گروههای آموزشی، بخشی از طرحهای نوین گروههای خود را معرفی کردند و با آگاهی از آخرین تغییرات بخشنامهای مقرر شد؛ برنامههای عملیاتی پس از تایید شورای آموزش دانشگاه، اجرایی شود.
انتهای پیام/