صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۷ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷

برگزاری نمایشگاه «ایران نوشت» با حضور ۱۰۰ تولیدکننده فرهنگی

ششمین نمایشگاه نوشت افزار، از ۲۲مردادماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح می‌شود و ‌بیش از ۱۰۰ تولیدکننده در این نمایشگاه شرکت دارند.
کد خبر : 303016

به گزارش خبرنگار ادبیات و کتاب خبرگزاری آنا، نشست خبری ششمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی‌ اسلامی، صبح امروز با حضور سعید حسینی، مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی، منصور مجاوری، مشاور وزیر آموزش و پرورش و محمدجعفر کبریایی، مدیر اجرایی ششمین نمایشگاه ایران نوشت در حسینیه هنر برگزار شد.


حسینی در ابتدای این نشست گفت: نوشت افزار از جهات اقتصادی، فرهنگی و سلامتی دارای اهمیت است که در زمینه اقتصادی با توجه به بازار بزرگ نوشت افزار در ایران، نزدیک به ۱۴ میلیون دانش‌آموز از این نوشت افزارها استفاده می‌کنند.


مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی افزود: هزینه نوشت افزار این دانش آموزان نزدیک به 4 میلیارد تومان برآورده شده است که این رقم به لحاظ اشتغال‌زایی قابل ملاحظه است و با توجه به اینکه در کشورهای همسایه تولید جدی نداریم، فرصت مناسبی برای ایران وجود دارد تا محصولات فرهنگی کشور را صادر کنیم.


وی اضافه کرد: از طرفی نوشت‌افزارها در سال‌های اخیر، علاوه بر کارکردهای اصلی خود، کارکرد فرهنگی هم پیدا کرده‌اند که با توجه به شکل و شمایل روی طرح‌ها، بار فرهنگی یافته‌اند.


حسینی تصریح کرد: محصولات صنایع فرهنگی به نوعی کالای استراتژی محسوب می‌شود که عموم مردم و دانش‌آموزان با آن سر و کار دارند. در سال‌های اخیر، نوشت افزارها میان مردم کارکرد رسانه‌ای فرهنگی پیدا کرده و به عنوان کالای فرهنگی شناخته می‌شوند.


مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی یادآور شد: در حوزه کودک و نوجوان، نوشت افزار کار ارزش‌پذیری را انجام می‌دهد زیرا در حوزه کاراکترسازی از طریق انیمیشن و کمیک‌استریپ، می‌توانیم همه ابعاد زندگی کودکان و نوجوانان را تحت تأثیر بگذاریم؛ زیرا به نوعی این نوع کاراکترهای نوشت افزار، نقش قهرمان را برای کودکان ایفا می‌کنند.


وی اضافه کرد: نوشت افزارها پرچم‌دار محصولات فرهنگی در حوزه کودکان هستند و ما می‌توانیم محصولات انیمیشن‌‌هایی همچون فیلشاه را در حوزه نوشت افزار تسری دهیم.


مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی ادامه داد: موضوع دیگر در زمینه نوشت افزار، سلامت محصولات است که باید این نوع کالاها از لحاظ سلامتی استاندارد باشند، زیرا کودکان ۲۴ ساعته با این محصولات سر و کار دارند.


وی اظهار کرد: در شرایط سخت اقتصادی کشور که فضای ناامیدی روز به روز تزریق می‌شود، اگر جریان مردمی و فضای رسانه‌ها در زمینه محصولات صنایع فرهنگی نوشت افزار به طور مستمر وجود داشته باشد، به پیشرفت خواهیم رسید و اگر دست به دست هم دهیم جایگاه محصولات صنایع فرهنگی ارتقا پیدا خواهد کرد.


حسینی گفت: با کاراکتر سازی و فرهنگ‌سازی در بحث نوشت افزار، راه خوبی را در پیش داریم. ۱۰۰ تولیدکننده در این زمینه فعالند و تنوع در آثار نیز وجود دارد. همچنین کالاهای مخصوص انیمیشن فیلشاه را به بازار عرضه کردیم که می‌تواند بازار خوبی را در نوشت افزار رقم بزند.


مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی به شرایط و قیمت دلار اشاره کرد و گفت:‌ این عوامل در تولیدات داخلی تأثیر گذاشته است، زیرا کاغذ و کالاها واراداتی هستند و بر روی قیمت‌ها تأثیر گذار است و ما هم نگران این مسئله هستیم.


وی به برخی از محصولات این نمایشگاه اشاره و تصریح کرد: در این دوره، ماژیک، لاک غلط‌گیر قلمی، محصولات دفتری و لوازم التحریر انیمیشن فیلشاه و مَلمَل، نوشت افزارهایی با موضوعات شهدای مدافع حرم، خط کش چوبی، کیف‌هایی با طراحی جدید و غیره ... عرضه می‌شود.


مجاوری: توجه به موضوعات تمدن اسلامی و پیشینه تاریخی در نمایشگاه


در ادامه مراسم، مجاوری مشاور وزیر آموزش و پرورش به سخنرانی پرداخت و گفت: در دو دهه گذشته، غفلت زیادی در این ارگان وجود داشته است؛ اما امیدواریم که این برنامه‌ها شروع خوبی برای استفاده از این ظرفیت‌ها باشد. با توجه به اینکه دانش‌آموزان، دوران ۱۵ ساله‌ای از عمر خود را در مدارس و دانشگاه می‌گذرانند و الزاماً باید با نوشت افزارها سر و کار داشته باشند، در این بحث، موفق عمل نکردیم و فرهنگ‌سازی خوبی صورت نگرفته است.


وی افزود: در بحث نوشت افزارها باید به موضوعات تمدن اسلامی و پیشینه تاریخی خود نگاه کنیم تا در این زمینه تولیدات خوبی داشته باشیم. باید تمدن، جنگ و دفاع مقدس را به کودکان آموزش دهیم. اگر نتوانیم خوب مدیریت کنیم به افول محصولات فرهنگی خواهیم رسید. ما بهترین فرصت را برای بلوغ و تولید می‌توانیم داشته باشیم؛ اما اکثر محصولات فرهنگی ما را واردات تشکیل می‌دهند که به تولیدات داخلی ضربه وارد شده است.


مجاوری بیان کرد: واردات و صادرات، اگر با هم باشند نجات دهنده محصولات ما هستند. ما باید کودکان را ترغیب به استفاده از تولیدات داخلی با نماد ایرانی اسلامی کنیم. فرهنگ‌سازی این امر هم بر عهده آموزش و پرورش است. باید بهترین کارکردها و کاربردها در این نهاد به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود.


مشاور وزیر آموزش و پرورش، همکاری نهاد آموزش و پرورش با مجمع نوشت افزار را به فال نیک گرفت و گفت: امیدواریم برگزاری نمایشگاه بتواند گشایشی برای شناخته شدن محصولات فرهنگی کشور باشد و بتوانیم محصولات فرهنگی را به دانش‌آموزان بشناسانیم. نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت با حضور ۱۰۰ تولیدکننده در حمایت از کالای ایرانی از ۲۲ مردادماه تا ۲ شهریور برگزار می‌شود.


خانواده شهدای مدافع حرم، مهمان نمایشگاه نوشت افزار شدند


کبریایی قائم مقام اجرایی نمایشگاه ایران نوشت گفت: ششمین دوره این نمایشگاه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۲مردادماه افتتاح می‌شود و ‌بیش از ۱۰۰ تولیدکننده در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.


وی افزود: افتتاحیه این نمایشگاه دوشنبه ۲۳مردادماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانواده شهدا و علاقه‌مندان به این حوزه برگزار می‌شود. عرضه محصولات فیلشاه در این نمایشگاه، بازی‌های کودکان، عکاسی با کاراکترها، پخش زنده برنامه کودک از شبکه‌های تلویزیون، از جمله برنامه‌های این نمایشگاه است.


در پایان این نشست خبری، از پوستر محصولات نوشت‌افزار با کاراکترهای ایرانی رونمایی شد.


انتهای پیام/4073/ن


انتهای پیام/

برچسب ها: نوشت افزار
ارسال نظر