توسعه روند شفافیت با ارتباط بهتر با خبرنگاران
گروه اجتماعی خبرگزاری آنا: اتاقی را تصور کنید با یک در، هر وقت صاحبان آن اراده کنند و در را باز کنند، شما میتوانید داخل شوید و از اوضاع آن مطلع و هر وقت دلشان بخواهد در را میبندند و شما میمانید با دیوارهایی که از پشت آن هیچچیز معلوم نیست.
در سازمانها و مجموعههایی که شبیه اتاق بالا طراحی شده است، بیشترین گروهی که برای انجام وظیفهاش متحمل رنج و سختی میشود، اصحاب رسانه و خبرنگاران هستند و صدالبته نتیجه این روند چیزی نیست جز آسیب به مردم و مخاطبان این دستگاهها، چون وقتی یک خبرنگار نتواند به موقع، صحیح و در کمال آرامش از یک رخداد با خبر شده و آن را اطلاعرسانی کند، مهمترین آسیب به مردمی وارد میشود که مخاطبان این خبر هستند.
17 مردادماه به بهانه نکوداشت شهید صارمی، روز خبرنگار نامیده شده است و طبیعی است که اغلب مسئولان در این روز تلاش میکنند تا ضمن تبریک به نحو مقتضی از تلاشهای اصحاب رسانه تقدیر کنند، اما بهراستی مسئولی که سازمان متبوعش را شبیه اتاق با یک در کرده است و در تمام طول سال سلام هیچ اهل رسانهای را علیک نمیگوید، با کدام تعریف در روز خبرنگار، از اهل خبر تقدیر و تمجید و تعریف میکند؟!
برای بنده به عنوان خادمی کوچک که به تازگی در شرکت بازرگانی بینالمللی تامین اجتماعی مشغول انجام وظیفه شده است، سخت است در حالی که هنوز نتوانستهام دیوارها را بردارم و دفتر کارم را اتاقی شیشهای کنم تا به راحتی محل آمد و شد خبرنگاران به عنوان چشم و گوش مردم باشد، روز خبرنگار را تبریک بگویم، اما همین جا و در آستانه روز خبرنگار قول میدهم که شفافیت در مجموعه تحت مدیریت بنده اصل اول در همه کارها باشد و اصحاب رسانه علاوه بر سازو کارهای قانونی تعریف شده به عنوان نماینده مردم، برعملکرد ما نظارت کنند و پاسبان این شفافیت باشند.
بدیهی است شرکتها و سازمانهایی نظیر شرکت بینالمللی بازرگانی تامین اجتماعی که با هدف ارائه خدمات به عموم مردم و بهویژه به بیمهگذاران تامیناجتماعی تشکیل و فعالیت میکنند، وظیفه دارند به طور مستمر مردم را از عملکرد خود مطلع سازند و چه راهی نزدیکتر و مطمئنتر از رسانهها برای این اطلاعرسانی. بیشک یکی از مهمترین عوامل توفیق مدیران در انجام وظایف محوله نیز، همین ارتباط مستمر با اصحاب رسانه و در ادامه این مسیر ارتباط همیشگی با مردم است و آن چیزی که این ارتباط را پایدار و موثر می سازد چیزی نیست جز توجه به اعتمادسازی و اقناع افکار عمومی.
روز خبرنگار را فرصت مغتنمی میدانم تا در آغاز راهی که در شرکت بازرگانی بینالمللی تامیناجتماعی (شبتا) با همکارانم آغاز کردهایم، دستم را برای همراهی و همکاری به سوی همه اصحاب رسانه دراز کنم و پیشاپیش قدردان مساعدتهایشان باشم در مسیری که در حوزه اطلاعرسانی دو هدف را دنبال میکند، نخست اعتمادسازی و سپس اقناع افکار عمومی و این آغاز یک راه جدید است.
امیدوارم شهید صارمی و همه شهدای عرصه رسانه همیشه چراغ راه عرصه اطلاعرسانی در کشور ما باشند و از خداوند متعال برای همه خبرنگاران کشورم بهترینها را طلب میکنم.
*مدیرعامل شرکت بینالمللی بازرگانی تامیناجتماعی
انتهای پیام/