صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۷:۵۸ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
در گفتگو با آنا اعلام شد؛

راه‌اندازی هنرستان دانشگاه آزاد اسلامی رامسر از مهر سال جاری در 5 رشته

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر از راه‌اندازی هنرستان فنی و حرفه‌ای سما این واحد دانشگاهی با فعالیت پنج رشته از مهر سال جاری خبر داد.
کد خبر : 302055

علی خلخالی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با توجه به عزم این دانشگاه برای حرکت به سمت کارآفرینی اظهار کرد: «یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه، راه‌اندازی هنرستان سما است. مجوز این طرح اخذ و فضاهای مورد نیاز نیز تأمین شده است و این هنرستان از آغاز سال تحصیلی 98-97 در چند رشته کاربردی هنرآموز می‌پذیرد.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر ادامه داد: «مسئولان آموزش و پرورش از این طرح استقبال فراوانی کردند و مسئولان نوسازی این سازمان نیز تأکید کردند که هنرستان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر جزء فضاها و مجموعه‌های نمونه شهر است.»


خلخالی در پاسخ به پرسشی درباره رشته‌های این هنرستان به آنــا گفت: «برای راه‌اندازی هنرستان تلاش شد تا رشته‌هایی در نظر گرفته شود که با هنرستان‌های موجود شهرستان هم‌پوشانی نداشته باشد و دارای بازار کار مناسبی نیز باشد. به همین دلیل رشته‌های پویانمایی، تأسیسات ساختمان، مکانیک خودرو، برق و تربیت بدنی انتخاب شدند.»


وی ادامه داد: «دانشگاه آزاد رامسر با داشتن 1700 دانشجو با مشکل جذب دانشجو مواجه نیست. به هرحال ظرفیت‌هایی نظیر فرودگاه، هتل، مناطق گردشگری متنوع و ... باعث جذب دانشجو می‌شود. به همین دلیل آمار دانشجویان غیر بومی این واحد دانشگاهی نسبت به واحدهای دیگر خیلی بیشتر است. بنابراین با مشکل استقبال دانشجو مواجه نیستیم.»



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال تصریح کرد: «اما چالشی که واحد رامسر در سال‌های اخیر با آن مواجه شده، حذف برخی رشته‌های دانشگاه از سال 1395 است که شامل چهار رشته مهم کارشناسی حقوق، کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی، مهندسی کامپوتر و پژوهش هنر می‌شود.»


وی اضافه کرد: «این درحالی است که بسیاری از مؤسسات آموزش عالی منطقه بدون داشتن عضو هیأت علمی در این رشته‌ها دانشجو جذب کرده‌اند. به هر حال از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی درخواست می‌کنیم تا اقدامی در راستای حل این مشکل انجام دهد.»


انتهای پیام/4062/4065


انتهای پیام/

ارسال نظر