صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۲۵ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
معاون وزیر راه خبر داد:

شهریورماه زمان بهره‌برداری از راه‌آهن مراغه ـ ارومیه

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راه‌آهن مراغه ـ ارومیه به طول 183 کیلومتر شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر : 301920

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی در سفر به استان آذربایجان غربی از راه‌آهن مراغه - ارومیه بازدید و اظهار کرد: راه‌آهن مراغه ـ ارومیه به طول 183 کیلومتر در آخرین مراحل اجرایی کار قرار دارد و در شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد و بدین‌ترتیب سوت قطار در شهر ارومیه به صدا در خواهد آمد.


معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تا اواخر ماه جاری کمیسیون تعیین سرعت به منظور تعیین سرعت طرح در محل حضور می‌یابند و با انجام رلواژ نهایی و عملیات ایمن‌سازی محور امکان بهره‌برداری از این خط‌ ریلی در شهریورماه مهیا می‌شود.


مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین در بازدید از ایستگاه نقده در رابطه با ویژگی‌های این ایستگاه گفت: ایستگاه راه‌آهن نقده، ایستگاه مسافری درجه 2 است که به لحاظ رعایت اصول زیبایی‌شناسی در معماری یکی از ایستگاه‌های قابل توجه محسوب می‌شود.


خادمی در این بازدید همچنین از پایان عملیات اجرایی ساختمان ایستگاه ارومیه خبر داد و گفت:‌ ایستگاه تشکیلاتی درجه یک ارومیه به عنوان بزرگترین ایستگاه راه‌آهن مراغه ـ ارومیه با زیربنای حدود 16 هزار و 600 مترمربع با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های ایستگاه‌سازی در زمینی به مساحت 30 هکتار احداث شده است.


وی خاطرنشان کرد:‌ ساختمان اصلی ایستگاه 5 هزار و 370 مترمربع مساحت دارد و دارای 9 خط ایستگاهی است.


معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احداث ایستگاه ارومیه در داخل شهر تاکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مبنی بر سهولت استفاده شهروندان از شبکه ریلی کشور، پس از افتتاح ایستگاه فعلی، یک ایستگاه صرفا مسافری در داخل محدوده شهری و جنب پایانه مسافری برون شهری در داخل شهر ارومیه احداث خواهد شد.


خادمی بهره‌برداری از راه‌آهن مراغه - ارومیه را موجب اتصال مرکز استان آذربایجان غربی به شبکه ریلی کشور عنوان کرد و افزود:‌ این امر علاوه بر افزایش سهم قطار در ترانزیت کالا و مسافر داخلی و بین‌المللی موجب کاهش سوانح رانندگی، توسعه مناطق غربی کشور و بهره‌مندی صنایع کشاورزی، دامپروری و صنعتی شهرهای مسیر از امکانات راه‌آهن در این منطقه می‌شود.


وی میزان ترافیک مسافری برای سال اول بهره‌برداری را 0.8 میلیون نفر اعلام کرد و بیان داشت: این رقم برای سال بیستم بهره‌برداری یک میلیون نفر پیش‌بینی شده و میزان ترافیک باری مسیر نیز در سال اول بهره‌برداری 0.6 میلیون تن و در سال بیستم، 1.5 میلیون تن برآورد شده است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر