صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۲:۳۶ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷

اروپایی‌ها خودروهایشان را بدون گارانتی در بازار ایران فروختند و رفتند

رئیس‌اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اشاره به خروج شرکت‌های خودروسازی اروپایی از ایران گفت: اروپایی‌ها خودروهایشان را بدون گارانتی در بازار ایران فروختند و رفتند.
کد خبر : 301914

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، کیهان نوشته است: رئیس‌اتحادیه تعمیرکاران خودرو با انتقاد از اینکه نظارت جدی بر خرید و فروش قطعات خودرو در بازار وجود ندارد، گفت: اروپایی‌ها خودروهایشان را بدون گارانتی در بازار ایران فروختند و رفتند


علیرضا نیک‌آیین اظهار داشت: متأسفانه حجم خرید و فروش قطعات تقلبی و معیوب نیز در سطح بازار افزایش پیدا کرده است این درحالی است که قرار بود این قطعات معیوب به کارخانجات سازنده برگشت کند، ولی متأسفانه در بازار به طرق مختلف مورد معامله قرار می‌گیرد.


وی با اشاره به اینکه برخی از این قطعات معیوب امکان شناسایی نداشته و مردم آن‌ها را خریداری می‌کنند، افزود: به عنوان نمونه وقتی کسی واترپمپ تقلبی به خودروی خود نصب می‌کند از همان ساعات نخست متوجه تقلبی بودن قطعه نمی‌شود، اما بعد از طی یک مسیر باز مشاهده می‌کند که ماشین خراب بوده و آن را به تعمیرگاه برمی‌گرداند. این موضوعات عاملی شده تا حجم برگشتی ماشین به تعمیرگاه‌ها افزایش پیدا کرده و شکایات ما هر روز بیشتر از گذشته شود.


رئیس‌اتحادیه تعمیرکاران خودرو با انتقاد از اینکه نظارت جدی بر خرید و فروش قطعات خودرو در بازار وجود ندارد تصریح کرد: هر کس بنا به صلاحدید خود قطعات متفرقه را به نام قطعات اصلی وارد کشور می‌کند و در این بین کسی از آن‌ها نمی‌پرسد آیا این قطعات استاندارد لازم را دارد یا خیر.


وی به چالش تامین قطعات خودرو‌های دیزلی اشاره کرد و گفت: این خودرو‌ها در حمل‌ونقل استفاده می‌شوند که متأسفانه با رشد فوق‌العاده قیمت قطعات یدکی روبه‌رو شده‌اند. در خودرو‌های وارداتی نیز حجم افزایش قیمت قطعات بسیار بالاست به نحوی که به نظر می‌رسد اگر تصمیمی برای این موضوع گرفته نشود در آینده بازار با بحران کمبود قطعات یدکی خودرو‌های وارداتی روبه‌رو است.


نیک آیین اضافه کرد: به عنوان نمونه مزدا ۳ که فروش آن طی این روز‌ها حرف و حدیث‌های مختلفی به همراه داشته است، افزایش قیمت قطعات یدکی را هر روز رقم می‌زند به نحوی که هر چراغ مزدا ۳ حدود ۹ میلیون تومان قیمت خورده و کمپرسور کولر آن نیز اصلا در بازار قیمت ندارد.


وی به قیمت قطعات یدکی خودرو‌های داخلی اشاره کرد و گفت: در بخش خودرو‌های داخلی نیز تقریبا ۴۵ تا ۵۰ درصد قیمت قطعات یدکی گران شده است.


رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با انتقاد از قرارداد‌های صوری شرکت‌های خودروساز داخلی با خارجی‌ها اظهار کرد: اروپایی‌ها فقط آمدند خودرو‌های خود را وارد بازار ایران کردند و بدون هیچ پشتیبانی بازار را ترک کردند درحالی که ما باید گارانتی ۱۰ ساله را برای آن‌ها اعمال می‌کردیم. امروز وقتی قطعه‌ای در بازار کمبود پیدا می‌کند به طور حتم قیمت آن نیز رشد قابل توجهی دارد. چرا مکانیک باید تاوان فروش قطعات تقلبی و حتی گران را در بازار بدهد.


منبع: کیهان


انتهای پیام/4001


انتهای پیام/

ارسال نظر