صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۱:۲۶ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
یک تحلیلگر نفت اعلام کرد؛

احتمال افزایش قیمت هر بشکه نفت به 90 دلار به دنبال تحریم نفتی ایران

تحلیلگران اقتصادی می‌گویند،‌ تحریم نفت ایران می‌تواند قیمت نفت را تا پایان سال جاری میلادی به 90 دلار در هر بشکه برساند.
کد خبر : 301900

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری آنا، کارشناسان معتقدند احتمال دارد شوک حاصل از خروج نفت ایران از بازار، قیمت نفت را به شدت افزایش دهد.


یک تحلیلگر نفت امروز در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد که ممکن است تحریم‌های ایران با ایجاد التهاب در بازار انرژی و دامن زدن به هراس از شوک کاهش نفت در بازار، به زودی قیمت نفت را به 90 دلار در هر بشکه برساند.


آمریتا سن،‌ تحلیلگر ارشد مؤسسه انرژی اسپکتس گفت: همچنان که رو به جلو (به سمت سه‌ماهه پایان سال) می‌رویم، حقیقتا با خطر افزایش قیمت نفت روبرو می‌شویم که به 80 دلار می‌رسد و حتی ممکن است از 90 دلار نیز بگذرد اما بدتر از همه این است که ما بخش زیادی از تولید ایران را از دست می‌دهیم.


وی در ادامه گفت: بسیاری از مردم گمان می‌کنند که چین به تنهایی قادر است تمام نفت ایران را بخرد اما چین اعلام کرده است که هرچند خرید خود را از ایران کاهش نمی‌دهد اما قرار نیست خرید نفت از ایران را افزایش دهد. بنابراین شاهدیم که ذخایر زیادی در بازار از دست می‌رود و این قطعا به معنای افزایش قیمت است.


اوایل تابستان، قیمت نفت افزایش بسیاری را تجربه کرد که مهمترین دلیل آن تصمیم آمریکا برای خروج از برجام بود. آخرین باری که ایران تحریم شد،‌ حدود نیمی از صادرات 2.4 میلیون بشکه‌ای نفت ایران از بازار حذف شد. با این‌حال بسیاری از تحلیلگران انرژی عقیده دارند که تحریم‌های جدید،‌ مقدار کمتری را شامل خواهد شد و شاید به حدود نیمی از مقدار قبل برسد اما با توجه به سخت‌گیری آمریکا به شرکت‌های نفتی، برخی کارشناسان خبر از افزایش مقدار نفت تحریمی ایران می‌دهند.


به عنوان مثال، بانک مورگان استنلی انتظار دارد که تولید نفت ایران تا سه ماهه پایان سال میلادی به 2.7 میلیون بشکه در روز کاهش یابد که یک میلیون بشکه از آن از گردونه صادرات خارج شود.


آمریتا سن در ادامه افزود: حتی گمانه‌زنی‌های سقوط تولید نفت خام ایران به اندازه 1.5 میلیون بشکه در روز می‌تواند ثابت کند که بهتر است تا آخر سال «محتاط» باشیم؛ به ویژه به دلیل شعله‌ور شدن آتش تنش‌های واشنگتن و تهران. تحلیلگران بانک آمریکایی مریل‌لینچ نیز در یادداشت تحقیقاتی خود که در اخیراً منتشر شده است، عنوان کرده‌اند که « از نظر ما کاهش هر یک میلیون بشکه نفتی که در روز، توازن بازار را به هم بزند می‌تواند حدود 17 دلار روی قیمت نفت برنت اثر بگذارد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر