صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۱۴ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷

سازمان پدافند غیرعامل و نیروی زمینی سپاه پاسداران توافقنامه امضا کردند

توافقنامه‌ای مشترک میان سازمان پدافند غیرعامل کشور و نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هدف استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشوری و لشکری امضاءشد.
کد خبر : 301899

به گزارش حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پدافند غیرعامل، با حضور سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، توافقنامه‌ای با هدف استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشوری و لشکری در مقابله با تهدیدات و حوادث شیمیایی، زیستی و پرتویی کشور امضاء شد.


بر اساس این توافقنامه، با توجه به سیاست‌های کلی پدافند غیرعامل مبنی بر به‌کارگیری ظرفیت‌های ملی و تخصصی و پرهیز از موازی‌‌کاری در راستای هم‌افزایی و ضرورت مصون‌سازی کشور در برابر تهدیدات طبیعی و انسان‌ساز، با رعایت قوانین و مقررات مربوط منعقد می‌شود.


هدف از انعقاد این توافقنامه ایجاد زمینه همکاری متقابل بین سازمان پدافند غیرعامل کشور و نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور ارتقای توان و آمادگی رزم تخصصی برای اجرای ماموریت‌های این سازمان در مقابله با تهدیدات و حوادث CBRN در زمان صلح است.


همچنین در مفاد دیگر این توافقنامه موارد دیگری مورد توجه قرار گرفته است که مهمترین آن‌ها شامل «ایجاد و توسعه آزمایشگاه‌های تشخیص آلودگی‌های CBRN در راستای انجام رصد و پایش»، «انجام رزمایش و تمرینات تخصصی مقابله با بحران و حوادث CBRN»، «فراهم‌سازی زمینه همکاری دستگاه‌های کشوری و لشکری در جهت اجرای بهینه مأموریت و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی» است.


انتهای پیام/4071


انتهای پیام/

ارسال نظر