صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۱۲ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷

راه برای دانشجویان غیربومی هموار می‌شود

برنامه‌های حمایتی در کمپ دانشگاه‌ها به دانشجویان غیربومی، رنگین پوست و ناتوان کمک می‌کند تا با سیستم‌های دانشگاهی هماهنگ شوند.
کد خبر : 301874

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از یونیورسیتی افرز، تا چند سال پیش در مراسم‌ بزرگ معرفی سال اولی‌ها در دانشگاه‌های کانادا تنها چند دانشجوی سیاه پوست وجود داشتند که آنها هم در جمعیت زیاد سفیدپوستان پراکنده شده بودند.


در این جلسات دانشجویان یا همدیگر را از جایی می‌شناسند یا ترجیح می‌دهند با افرادی که شبیه به آنها هستند، ارتباط برقرار کنند. این تجربه‌ای زیاد جالبی برای دانشجویان رنگین پوست نیست.


برای مثال دامینیک اولیور دارس در سال دوم به مشکلاتی برخورد و برای کمک به مرکز مشاوره دانشجویان سیاه پوست دانشگاه رفت. دارس اعتماد به نفس کافی نداشت تا از کسی کمک بگیرد اما دانشجویان دیگری هم آنجا بودند که برای درس‌ها از مشاوران کمک می‌گرفتند. همین هم باعث شد که جرأت پیدا کند و نیازش را به مشاور بدهد.


دارس به یک دانشجوی سال بالایی در منابع دانشگاهی معرفی شد. این دانشجوی مشاور راه‌حل‌های ساده‌ای را برای حل مشکلات اقتصادی دارس ارائه کرد، برای مثال از کجا غذای ارزان‌قیمت تهیه کند یا این که کجا کتاب‌‌های درسی ترم پیش را بفروشد و کتاب‌های ترم جدید را تهیه کند.


حالا دارس دانشجوی سال دوم حقوق در دانشگاه دالهوزی در کانادا است و خودش هم به عنوان یک دانشجوی مشاور در مرکز دانشگاهی فعالیت می‌کند. چنین حمایت‌هایی باعث افزایش اعتماد به نفس دانشجویان می‌شود.


داستان موفقیت دارس باعث شده است که دانشگاه‌های کانادا به فکر ایجاد مراکز مشاوره دانشجویی بیفتند. با توجه به این که دانشجویان امروزی دارای پیش‌زمینه‌ها، انتظارات و تجربه‌های متفاوتی هستند، با چالش‌های بیشتری نیز دست‌وپنجه نرم می‌‌کنند که می‌تواند در روند تحصیلی آنها تاثیر بگذارد.


در سال 2016، کنسرسیوم تحقیقاتی آموزش عالی کانادا نظرسنجی از دانشجویان سال اول 34 دانشگاه انجام داد. این آمار نشان داد که 40 درصد از دانشجویان در این دانشگاه‌ها رنگین پوست بودند، سه درصد خود را بومی معرفی کردند، 11 درصد نسل اول دانشجو در خانواده بودند (والدین آنها تحصیلات عالی نداشته‌اند)، 22 درصد دارای ناتوانی بودند، یک درصد بالای 25 سال یا بیشتر بودند و 34 درصد بیکار بودند.


چنین تنوعی در جمعیت دانشجویان بدین معناست که هر دانشجو با مشکلات خاصی مواجه خواهد شد و برای حل آنها نیاز به فردی باتجربه دارد. به همین دلیل کانادا به دنبال تشکیل مراکز دانشگاهی در دانشگاه‌های این کشور است تا به دانشجویان در حل مشکلاتشان کمک کنند.


انتهای پیام/4056/4021


انتهای پیام/

ارسال نظر