صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۰۳ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس:

دانشگاه علمی کاربردی نقش به سزایی در حل مشکل بیکاری ایفا می‌کند

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که مشغول به کار هستند اگر با دانش روز تطبیق پیدا نکنند، شغل خود را از دست خواهند داد بنابراین یکی از وظایف دانشگاه جامع علمی کاربردی ارائه مهارت و دانش روز به افراد است.
کد خبر : 301618

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه جامع علمی کاربردی، جلسه هم‌اندیشی با بررسی 15 مرکز علمی کاربردی استان مازندران و به میزبانی مرکز علمی کاربردی سازه‌های سنگین استان مازندران با حضور علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استان مازندران برگزار شد.


یوسف‌نژاد اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی مسئول اشتغال‌زایی نیست، بلکه مسئول آموزش برای اشتغال‌ است. عملکرد چندساله این دانشگاه قابل دفاع و گسترش آن مورد نیاز جامعه و کشور است.


وی افزود: حفظ اشتغال مهم است و افرادی که هم‌اکنون مشغول به کار هستند اگر با تکنولوژی و دانش روز تطبیق پیدا نکنند، در آینده نزدیک شغل خود را از دست خواهند داد. بنابراین یکی از وظایف دانشگاه جامع علمی کاربردی ارائه مهارت و دانش روز به افراد است.


عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: باید به این مساله توجه و عمل کنیم که هر فرد در رشته خودش مهارت کسب کند و دانش همان رشته را فرا بگیرد.


یوسف‌نژاد با بیان اینکه در ایران سه نوع آموزش مشخص شده است عنوان کرد: اول، آموزش تا سطح متوسطه که مسئول آن وزارت آموزش و پرورش است، دوم، نظام آموزش عالی و سوم، نظام آموزش مهارتی که مسئول آن دانشگاه جامع علمی کاربردی است، این سه نظام در کنار هم و به صورت تنیده باید با یکدیگر کار کنند.


نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان نماینده شما در مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنم این جلسات را هرماه در دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران برگزار کنید تا به کمک هم بتوانیم مشکلات آموزشی را دست‌کم در استان مازندران کمتر و در نهایت مرتفع کنیم.


وی در پایان خاطرنشان کرد: باید آمایش سرزمینی را در استان مازندران به‌ویژه در حوزه آموزش عالی و آموزش‌های مهارتی اجرا کنیم و این یک مساله مهم برای استان است. در توسعه استان مازندران از ظرفیت‌های همه دستگاه‌ها و افراد استفاده خواهیم کرد.


ناصر جعفری رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان مازندران در ادامه این جلسه اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی به‌عنوان یک دانشگاه پیشرو در نظام آموزش عالی مهارتی می‌تواند نقش به سزایی در حل ابرمشکل بیکاری ایفا کند.


وی افزود: در 33 مرکز آموزش علمی کاربردی استان 17 هزار دانشجو درگروه‌های چهارگانه کشاورزی، صنعت، فرهنگ و هنر و مدیریت و خدمات اجتماعی مشغول به تحصیل هستند.


جعفری تصریح کرد: 14 شهرستان استان مازندران دارای مرکز علمی کاربردی هستند و از مجموع 33 مرکز علمی کاربردی مستقر در استان، 13 مرکز در شهرستان ساری فعالیت می‌کنند.


رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان مازندران بیان کرد: خوشبختانه دانشگاه جامع علمی کاربردی در سطح کشور از دستاوردهای خوبی برخوردار است. با توجه به اینکه استان مازندران قطب کشاورزی است و در دانشگاه جامع علمی کاربردی رشته‌های خوبی در این حوزه وجود دارد، باید با کمک یکدیگر زمینه‌های اشتغال در بخش کشاورزی را فراهم سازیم.


وی ادامه داد: یکی از خواسته‌های ما از مجلس شورای اسلامی این است که اقدامات اجرایی نظام صلاحیت حرفه‌ای و آمایش سرزمین به‌طور جدی به مرحله عمل برسد. دانشگاه جامع علمی کاربردی با توجه به زیرساخت‌هایی که فراهم کرده است، آمادگی دارد به عنوان متولی نظام صلاحیت حرفه‌ای در کشور باشد.


رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان مازندران اظهار کرد: هدف از ایجاد دانشگاه جامع علمی کاربردی این بود که دانشجویان پس از فراغت از تحصیل با دانش و مهارتی که فرا گرفتند، دغدغه‌ای برای استخدام نداشته باشند و خود مولد و کارآفرین باشند.


جعفری ادامه داد: شروع ثبت‌نام دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقطع کاردانی 22 مردادماه و شروع ثبت‌نام در مقطع کارشناسی از 29 مردادماه است.


گفتنی است دانشگاه جامع علمی کاربردی در 800 رشته مهارتی در مقاطع کاردانی و کارشناسی و در 600 مرکز علمی کاربردی دانشجوی جدید می‌پذیرد.


انتهای پیام/4007


انتهای پیام/

ارسال نظر