صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۷ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

پورتال اوقات فراغت جوانان امروز رونمایی می‌شود

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه امروز پورتال جامع اوقات فراقت رونمایی می‌شود، گفت: مهمترین کارکرد این پورتال هماهنگی، ساماندهی عرضه و تقاضای اوقات فراغت است.
کد خبر : 30148

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدرضا رستمی در پنجاه و چهارمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان با انتقاد از شکل گرفتن تصویر نادرست از جایگاه جوانان در دستگاه‌های دولتی، گفت: هر دستگاهی بنابر تکالیف قانونی که دارد باید متناسب با سیاست‌های تصویب شده در این ستاد گام بردارد.


وی در ادامه اوقات فراغت را یکی از 3 بخش امور روزانه افراد یعنی هشت ساعت کار و فعالیت، هشت ساعت استراحت و هشت ساعت اختصاصی و فراغتی افراد دانست و افزود: این قسمت از زندگی، توسعه فردی و اجتماعی را به دنبال دارد که بخش بزرگی از خلاقیت و کشف مسیرهای نو در کشورها از زمینه اوقات فراغت آغاز شده و به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است.


رستمی یادآور شد: به همین منظور باید تنوع عرضه در حوزه اوقات فراغت داشته باشیم تا افراد بتوانند مسیر و دوره فراغتی خود را بگذرانند، چرا که در هر سنی شرایط گذراندن این اوقات متفاوت است.


معاون ساماندهی امور جوانان در ادامه با بیان سیاست‌های کلی سال 94 در خصوص اوقات فراغت گفت: هماهنگی و هم‌گرایی امور بر عهده این ستاد است که امیدوارم در 9 اولویت به توافق برسیم تا بر اساس آن هر دستگاه سه برنامه خود را اعلام کند.


او سیاست دوم را شناسایی فرصت‌های فراغتی و دسترسی دریافت کنندگان از موضوعات فراغتی عنوان کرد و افزود: به همین منظور امروز سه شنبه پورتال جامع اوقات فراغت در شهرکرد رونمایی می‌شود که مهمترین کارکرد آن هماهنگی، ساماندهی عرضه و تقاضای اوقات فراغت است و بخش خصوصی می‌تواند فرصت ارائه خدمات را به جوانان داشته باشد.


رستمی در همین ارتباط گفت: به این ترتیب رصد ملی از حوزه فراغتی ملی خواهیم داشت و مشخص می‌شود کدام بخش اقبال بیشتری نشان داده است.


وی در ادامه این جلسه فرصت به وجود آمده از فضای مجازی را مغتنم دانست و افزود: بخش مهمی که کشور به آن پیوسته، فضای مجازی است که سیاست گذاری مشخص و معینی در این ارتباط نداریم. نباید فراموش کرد که این حوزه گسترده می‌تواند در بخش فراغتی به عنوان فرصتی جدید اثرگذار باشد.


معاون ساماندهی امور جوانان همچنین با بیان 9 اولویتی که قانون‌گذار برای برنامه‌ریزی دولت در بخش اوقات فراغت مشخص کرده، گفت: بحث گفت و گوی جوان، اوقات فراغت در فضای مجازی، مهارت آموزی‌ها، کتاب خوانی- مطالعه و پژوهش، انواع اردوها، مجموعه برنامه‌های ورزشی، برنامه‌های فرهنگ هنری با رویکرد دینی، اردوهای جهادی و شناسایی معرفی و تقدیر از اختراعات و ابتکارات جوانان از اولویت‌های 9 گانه تعیین شده است.


رستمی در ادامه با تشکر از هفت دستگاهی که سه اولویت خود را به ستاد ارائه کرده‌اند، افزود: دستگاه‌های هجده گانه مرتبط با حوزه جوانان باید سه اولویت را از لیست ارائه شده انتخاب و به ستاد ارائه دهند تا در این جا با جمع آراء به تصویب برسد.


وی با بیان این که برای اوقات فراغت سال 94 چند برنامه ویژه تهیه کرده‌ایم، گفت: جشنواره ملی بازی‌های الکترونیک که در 3 سطح برگزار می‌شود، راه اندازی پورتال اوقات فراغت، برنامه گفت و گوی مستقیم با جوانان، طرح ایرانگردی با کوله پشتی که 35 نقطه در کشور به عنوان کمپ شناسایی شده‌اند و میراث فرهنگی و شهرداری با آن در ارتباط هستند و جهت‌گیری جدید در بخش آموزش برای 5 کمیسیون ستاد ملی ساماندهی را می‌توان از این برنامه‌ها عنوان کرد.


معاون ساماندهی امور جوانان در پایان به 7 مصوبه این نشست اشاره کرد و افزود: در این جلسه با نظر اعضا یک مصوبه دیگر اضافه و بر اساس آن مقرر شد تا اجرای برنامه‌های فراغتی با مشارکت حداکثری سمن‌های جوانان انجام و نرخ مشارکت به ستاد اعلام شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر