صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۵ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۴

وزیر کشور: اسامی متخلفان در سیلاب را به قوه قضائیه اعلام می‌کنیم

وزیر کشور از اعلام اسامی متخلفان در سیلاب اخیر به قوه قضائیه خبر داد.
کد خبر : 30142

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، صبح سه شنبه جلسه شورای مدیریت بحران کشور به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و با حضور وزیر نیرو، استاندار تهران، دبیرکل هلال احمر، رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران و سایر اعضای شورا تشکیل جلسه داد.


پس از پایان این جلسه رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران گفت: قرار شد خسارت‌های ناشی از حادثه با اولویت تعیین شود تا آن را تامین کنیم و وزارت نیرو طرح آمایش و ساماندهی حریم رودخانه‌ها را تهیه کند.


وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قوه قضائیه گفته است آمادگی رسیدگی به تخلفات در سیلاب اخیر را دارد، گفت: این اسامی اعلام می‌شود.


رحمانی‌فضلی با بیان اینکه جمع‌بندی از منظر آسیب‌شناسی در سیلاب اخیر مورد بررسی قرار گرفت، گفت: به زودی شورای عالی مدیریت بحران به ریاست رئیس‌جمهوری یا معاون اول تشکیل می‌شود. به عنوان مثال هواشناسی گفته است «ما قدرت پیش‌بینی خُرد را نداریم و نیاز به تجهیزات داریم» برای همین تشکیل شورای عالی برای رسیدگی به این امور ضروری است.


وی در مورد جزئیات مصوبات امروز گفت: قرار شد خسارات ناشی از حادثه، با اولویت تعیین شده و به هیات دولت برود تا تامین خسارت شود. همچنین وزارت نیرو مکلف شد طرح آمایش و ساماندهی حریم رودخانه‌ها را در اسرع وقت تهیه کند. شهرداری تهران هم موظف شد با وزارت نیرو و سایر دستگاه‌ها هماهنگی نزدیک داشته باشد.


وزیر کشور از ورود پایگاه‌های بسیج برای آموزش همگانی خبر داد و گفت: قرار شد سرشاخه‌های رودخانه‌ها و موضوع مدیریت و کنترل آب رودخانه‌ها هم بررسی شود و همچنین دستگاه‌ها، ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود را بررسی کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر