صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

هشدار بهداشتی به خوزستانی‌ها در خصوص دودناشی از آتش‌سوزی هورالعظیم

یک فوق تخصص بیماری‌های ریوی با اشاره به آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم و انتشار دود ناشی از این آتش‌سوزی در شهرهای خوزستان به شهروندان خوزستانی توصیه کرد: مردم در موارد غیرضروری از منزل خارج نشوند، زیرا تنفس در این هوا به مرور زمان منجر به بروز آسم و برونشیت می‌شود.
کد خبر : 301241

علیرضا اسلامی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به هموطنان استان خوزستان و به ویژه شهروندانی که در مواجهه با دود ناشی از آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم هستند، توصیه کرد: با توجه به وجود دود ناشی از آتش‌سوزی تالاب در این منطقه، به شهروندان خوزستانی توصیه می‌کنیم در ساعت ابتدایی روز و صبح‌ها و همچنین در موارد غیرضروری از منزل خارج نشوند زیرا تنفس در هوای دود آلود منجر به بروز سرفه، آبریزش بینی و تنگی نفس می‌شود و حتی در طولانی مدت فرد را مستعد آسم و برونشیت ریه می‌کند.


وی با اشاره به آسیب‌های ناشی از ورود دود به سیستم تنفسی گفت: افرادی که مبتلا به آلرژی‌های تنفسی هستند و شهروندان مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی حتی‌الامکان در این زمان بروز دود در شهر از منزل خارج نشوند و یا در صورت اضطرار و اجبار برای خروج از منزل از ماسک‌های فیلتردار تنفسی استفاده کنند.


این فوق تخصص بیماری‌های ریوی تاکید کرد: شهروندان خوزستانی در مواقع وجود دود در هوا از انجام ورزش‌ و پیاده‌روی خودداری کنند و یا با توجه به شرایط جوی حاکم در منطقه زمان پیاده‌روی و ورزش خود را به ساعات دیگر و یا در فضای بسته تغییر دهند.


اسلامی‌نژاد در مورد مصرف مواد غذایی خاص در این شرایط نیز گفت: مصرف لبنیات و نوشیدنی و آب در این شرایط تاثیر چندانی در کاهش آسیب‌های ناشی شرایط جوی دود آلود ندارد و خوزستانی‌ها می‌توانند به صورت عادی غذا‌های روزانه خود را مصرف کنند.


انتهای پیام/4009/4044


انتهای پیام/

ارسال نظر