صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۱ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
شهردار منطقه 4 تهران خبر داد؛

جریمه سنگین در انتظار کامیون‌داران خاطی شمال شرق تهران

شهردار منطقه 4 تهران از اجرای تمهیدات ویژه ترافیکی برای کامیون‌ها و خودروهای سنگین خبر داد و گفت: جریمه‌های سنگین در انتظار کامیون‌داران خاطی در محدوده شمال شرق پایتخت خواهد بود.
کد خبر : 301151

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سیدعلیرضا حسینی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه نواحی 6، 8 و 9 در محدوده خارج از «تردد کامیون ممنوع» واقع شده‌اند، لذا تمایل کامیون‌داران و صاحبان خودروهای سنگین راهسازی به نقل مکان و انتخاب این نواحی برای زندگی باعث شده تا بدون هیچ مانعی معابر این نواحی به عنوان پارکینگ‌های محلی برای تعمیرات و ... تبدیل شود.


وی افزود: این روند باعث شده است نشت روغن، گازوییل، لاستیک‌های فرسوده و سایر موارد علاوه بر ایجاد آلودگی‌های صوتی و منظره نامتناسب شهری، باعث آلودگی هوا، خاک، فضای سبز و ترافیک‌های سرسام‌آور شود.


حسینی در ادامه با اشاره به خودروهای حمل خاک و نخاله در گود آبعلی گفت: تردد بیش از 4 هزار خودرو در محدوده شرق منطقه و عبور بزرگراه‌ها از میان محدوده مسکونی شهری باعث ایجاد آلودگی‌های صوتی بسیار در ساعات تردد کاری کامیون‌ها از ساعت 23 الی پنج صبح و اخلال در آسایش روانی شهروندان، تخریب مناظر شهری و ... به صورت یک بحران در منطقه به وجود آمده است.


شهردار منطقه با اشاره به راه‌حل‌هایی برای رفع این معضلات گفت: ایجاد مراکز محلی، افزایش تعداد مراکز پسماند نخاله، جلوگیری از ورود خودروهای سنگین به منطقه، افزایش هزینه‌های تخلیه پسماند برای مالکان و سازندگان ابنیه در پروانه‌های ساختمانی از جمله اقداماتی است که پیش‌بینی شده است.


وی در ادامه درخصوص تردد کامیون‌ها در معابر افزود: در این زمینه می‌بایست به کمک شرکت ساماندهی مشاغل، مکان‌هایی برای تعویض روغن، پنجری و ... در نظر گرفته شود و با همکاری راهور و معاونت ترافیک منطقه محدودیت‌های قانونی تردد در این خصوص در نظر گرفته شود. همچنین با در نظر گرفتن جریمه‌های سنگین برای سازندگان املاک در پروانه‌های ساختمانی در صورت تردد ماشین آلات روی آسفالت، تردد در معابر و پارک کنار معابر از تکرار این‌گونه صحنه‌ها جلوگیری کرد.


حسینی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با اینگونه اقدامات بتوان معضلات و مشکلات فراهم آمده برای شهروندان را مرتفع ساخته، رضایت خاطر کامل این عزیزان را فراهم کنیم.


انتهای پیام/4009


انتهای پیام/

ارسال نظر