صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

پوست‌تان موسیقی پخش می‌کند + ویدئو

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که همیشه هدفون‌تان را فراموش می‌کنید، متخصصان یک فناوری پوشیدنی جدید مخصوص شما ساخته‌اند که پوست‌تان را به یک بلندگو تبدیل می‌کند.
کد خبر : 301138

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ساینس‌مگ، متخصصان امیدوارند که بتوانند با ابداع این پوست هوشمند به کمک افرادی که مشکل شنوایی یا اختلال گفتاری دارند بروند و این پوست هوشمند را روی گوش یا گلوی آنها تعبیه کنند.


آنها در همین پروژه یک دستگاه مشابه نیز ساخته‌اند که به عنوان یک میکروفن عمل می‌کند و می‌تواند به گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر متصل شود تا کاربر بتواند از طریق گوشی هوشمندش صجبت کند.


آنها برای ساخت این اسپیکر و میکروفن که ضخامت بسیار نازکی دارند، ابزار الکترونیکی را طراحی کردند که هم منعطف باشد و هم خاصیت کششی و تا شدن بالا داشته باشند تا بدون اینکه خدشه‌ای در هدایت الکتریکی یا حرارتی آن وارد شود، به همراه پوست حرکت کنند. این هدایت الکتریکی و حرارتی برای انتقال سیگنال‌های صوتی ضروری هستند.


دانشمندان پس از آزمایش مواد مختلف، شبکه‌های از سیم‌های ریز نقره‌ای پوشیده شده با لایه‌های پلیمری ساختند که هم حالت ارتجاعی بالایی دارد، هم شفاف است و هم قادر به دریافت سیگنال‌های صوتی است.


این اسپیکر پوشیدنی زمانی که سیگنال صوتی الکتریکی از پخش‌کننده موسیقی دریافت می‌کند، دمایش 33 درجه سانتی‌گراد بالا می‌رود و همین امر موجب می‌شود که با تغییر فشار هوای اطراف، با الگوی صدا حرکت کند. گوش‌های ما این تغییرات در فشار هوا را به صورت امواج صوتی دریافت می‌کنند.


میکروفن پوشیدنی کاملا برعکس عمل می‌کند و موج‌های صوتی را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کند.


محققان این میکروفن را به این گونه آزمایش کردند که از افراد خواستند گوشی هوشمندشان را با نرم‌افزار تشخیص صوت قفل کنند. میزان دقت این سیستم 98 درصد بود.





انتهای پیام/4056


انتهای پیام/

ارسال نظر