صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۷ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
آسوشیتدپرس نوشت؛

موج گرما اروپا را در نوردید/ کشاورزان دست به دامان دولت شدند

آسوشیتدپرس نوشت: خسارات گرمای پیش‌بینی نشده، کشاورزان آلمان را دست به دامان دولت کرد.
کد خبر : 300637

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل به نقل از آسوشیتد‌پرس، موج گرمایی که اروپا را درنوردیده‌ است، عامل اصلی آتش‌سوزی‌های مرگبار و از بین رفتن محصولات کشاورزی در اروپا شناخته‌شده و احتمالا قربانی بعدی آن ماهی‌های آب شیرین باشد.


روز سه‌شنبه آلمان گرم‌ترین روز از ابتدای سال میلادی را گذراند و دمای هوا در برخی نواحی این کشور به 39 درجه سانتی‌گراد رسید. گرمای رودخانه‌هایی چون راین و اِلب به حدی رسیده‌ است که ماهی‌های آن‌ها در حال خفه‌ شدن هستند.


شهرداری هامبورگ،‌ آخر هفته حدود پنج تن ماهی مرده را از برکه‌های اطرف این شهر جمع‌آوری کردند. آتش‌نشانان نیز برای افزایش اکسیژن برکه‌ها و دریاچه‌ها بر روی آن‌ها آب تازه می‌پاشند.


چندین نیروگاه اتمی آلمان تولید انرژی خود را کاسته‌اند زیرا آب رودخانه‌هایی که برای خنک کردن این نیروگاه‌ها استفاده می‌شد،‌ گرم شده است.


پایین رفتن سطح آب نیز موجب ایجاد مشکل در رفت و آمد کشتی‌ها شده و حتی رفت‌وآمد قایق‌ها در رودخانه اودر در شرق آلمان ممنوع اعلام شده است.


در همین حال،‌ اتحادیه کشاورزان آلمان از دولت این کشور تقاضای 1.17 میلیارد دلار برای کمک به کشاورزان زیان‌ دیده‌ای کرده که برداشت محصول‌شان در سال جاری میلادی نامطلوب بوده است.


یواخیم روکوید رئیس این اتحادیه گفت: کشاورزان آلمانی انتظار دارند، برداشت غلات امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد و محصول کلزا نیز 30 درصد کاهش یابد زیرا طی 12 هفته گذشته باران کمی در این کشور باریده است. گروهی از کشاورزان که نماینده پرورش‌دهندگان گوجه فرنگی در آلمان بودند نیز انتظار دارند محصولاتشان 25 درصد کمتر از سال گذشته باشد.


در سرتاسر اروپا آتش‌سوزی ایجاد شده ناشی از گرمای هوا خسارات بسیاری را به بار آورده است. در اسپانیا 27 استان از 50 استان این کشور در معرض خطر گرمای شدیدی هستند که از روز پنج‌شنبه آغاز خواهد شد. سازمان‌های هواشناسی به کشور پرتغال در مورد وزش گرد و خاک از شمال آفریقا به این کشور هشدار دادند و مقامات این کشور اعلام کردند که حدود 11000 آتش‌نشان و 56 فروند هواپیما و بالگرد را برای جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها به حالت آماده باش درآورده‌اند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر