صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۶:۳۶ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۴

موگرینی: تحریم‌ها علیه ایران تا زمان اجرای توافق باقی خواهد ماند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به عربستان سفر کرده است گفت اگر ایران مفاد توافق را رعایت نکند تحریم‌ها را دوباره بر می‌گردانیم.
کد خبر : 30048

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به عربستان سفر کرده است، در کنفرانس خبری مشترک با «عادل جبیر» وزیر امورخارجه عربستان گفت: در دیدار با «جبیر» با وی درباره توافق هسته‌ای گفت‌وگو کردیم.


وی با بیان اینکه توافق هسته‌ای با ایران عدم دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای را تضمین می‌کند، افزود: اگر ایران مفاد توافق را رعایت نکند، تحریم‌ها علیه این کشور را دوباره بر می‌گردانیم.


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه تحریم‌ها علیه ایران تا زمان اجرای توافق باقی خواهد ماند، افزود: توافق هسته‌ای با ایران روابط ما با این کشور را به مرحله اعتماد نرسانده است.


وی با بیان اینکه عربستان نقشی محوری در احیای روند سازش در خاورمیانه ایفا می‌کند، گفت: دیدگاه ما با عربستان درباره ضرورت توقف جنگ در سوریه یکسان است.


«عادل جبیر» وزیر امورخارجه عربستان نیز در این دیدار گفت: ما مخالفت خودمان با دخالت ایران در بحرین را به اطلاع اتحادیه اروپا رساندیم.


وی مدعی شد که کشورش از آغاز تاکید کرده است که راه‌حل بحران یمن، سیاسی است.


وزیر امورخارجه عربستان که کشورش از بزرگترین حامیان گروه‌های تروریستی همچون داعش و النصره در منطقه است، مدعی شد که عربستان در رأس کشورهایی قرار دارد که با تروریسم می‌جنگد.


انتهای پیام/

ارسال نظر