صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۴ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
معاون فرهنگی قوه قضاییه:

نگاه ارباب و رعیتی در نظام اداری مبتنی بر اسلام جایگاهی ندارد

معاون فرهنگی قوه‌قضاییه در جلسه شورای قضایی استان کرمانشاه گفت: در نظام اداری که مبتنی بر منطق اسلامی است، در مواجهه با مراجعان نگاه از بالا به پایین و به اصطلاح ارباب و رعیتی جایگاهی ندارد.
کد خبر : 300397

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه، حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین هادی صادقی در جلسه شورای قضایی استان کرمانشاه ضمن تبریک به قضات و کارکنان دادگستری این استان برای احراز جایزه تعالی فرهنگی قوه قضاییه در سال 96 گفت: امیدوارم دادگستری استان برای حفظ این جایگاه برنامه‌ریزی مستمری داشته باشد.


وی افزود: به سازمان‌های وابسته قوه‌قضاییه نیز ابلاغ شده که بتوانند با همراهی در بومی‌سازی مدل EFQM برای سازمان‌های خود، ارزیابی این ادارات از حیث فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهند و انتظار داریم تا سازمان‌ها نیز با سرعت بیشتری این مقوله را دنبال و به تعالی سازمانی خود کمک کنند.


معاون فرهنگی قوه‌قضاییه از پیش‌بینی جایزه ویژه‌ای در قالب مدل تکریم ارباب رجوع خبر داد و گفت: مراحل نهایی این طرح در حال انجام است و به زودی به مراجع قضایی کشور نیز ابلاغ خواهد شد.


وی تمهید این مدل را نیز مانند EFQM محصول مطالعه و کار کارشناسی متناسب با دستگاه قضایی معرفی کرد.


صادقی افزود: در نظام اداری که مبتنی بر منطق اسلامی است، در مواجهه با مراجعین نگاه از بالا به پایین و به اصطلاح ارباب و رعیتی جایگاهی ندارد و ما به عنوان نمایندگان حاکمیت موظف به احترام و تکریم مراجعه‌کنندگان هستیم هر چند به سبب اقتضائات خاصی که در دستگاه قضا حاکم است تکریم مراجعین آن، قدری متفاوت‌تر از دیگر سیستم‌ها است اما شدنی و قابل اجراست.


وی یادآور شد: بخشی از تکریم ارباب رجوع، داشتن زبان خوش و ادب در گفتار و رفتار است که انجام آن نیز دشوار نیست. باید بدانیم و باور کنیم که عالم، دار مکافات است و اعمال و رفتار ما دیر یا زود به خود ما بر خواهد گشت.


انتهای پیام/4009/4076


انتهای پیام/

ارسال نظر