صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۶ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت‌و‌گو با آنا:

شناگران فینالیست هم شوند خوشحال می‌شویم/ امیدواریم واترپلو طلسم 44 ساله را بشکند

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و شرایط سخت مالی، اردوهای خوبی برای ملی‌پوشان در نظر گرفتیم و در واترپلو هم به کسب مدال امیدوار هستیم.
کد خبر : 300373

محسن رضوانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره آخرین وضعیت ملی‌‌پوشان رشته آبی برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: خدا را شکر شرایط همه ملی‌پوشان مطلوب است و ما اردوهای خوبی برای آنها در این مدت در نظر گرفتیم تا به بالاترین میزان آمادگی برسند. رشته واترپلو در دو دوره قبل بازی‌های آسیایی حضور نداشت و امسال پس از دو دوره غیبت حضور خواهد داشت. شیرجه‌روهای ما هم بعد از غیبت در دوره قبل این رقابت‌ها، امسال در جاکارتا شرکت می‌کنند.


وی ادامه داد: از ابتدای سال هدف ما رسیدن به بالاترین سطح آمادگی بود و به همین خاطر از فرودین‌ماه اردوها را آغاز کردیم تا نتیجه خوب و منطقی بگیریم.‌ در واترپلو حریف اصلی ما کشور چین است اما تیم‌های کره‌جنوبی و سنگاپور هم که همگروه ایران در این مسابقات هستند حریفان قدرتمندی محسوب می‌شوند و نباید آنها را دست کم بگیریم.


رضوانی به برنامه آماده‌سازی ملی‌پوشان در هر سه رشته اشاره کرد و گفت: برای شناگران اردویی در کشور ترکیه در نظر گرفتیم تا به آمادگی برسند. در تیم شیرجه شهرام نظرپور و مجتبی ولی‌پور دو نماینده ایران هستند. آنها هم در ایتالیا و هم مسابقات کاپ جهانی حضور داشتند. ‌‌ما طبق تفاهم‌نامه‌ای که با کشور ایتالیا منعقد کردیم، توانستیم شیرجه‌روها را به ایتالیا اعزام کنیم و در آنجا اردوی مشترک با این کشور داشته باشند. برای واترپلو هم بعد از دو دوره غیبت برنامه ویژه‌ای در نظر گرفتیم، آنها را به ایتالیا اعزام کردیم و بعد از آن به کشور چین رفتند. بعد از مدتی هم ملی‌پوشان کشور چین به ایران آمدند و اردوی مشترکی با ملی‌پوشان در ایران داشتند. همچنین یکی از برنامه‌های ما این بود که آنها را به صربستان اعزام کنیم که خدا را شکر این اتفاق هم افتاد.‌ در حال حاضر برنامه ما این است که تیم شیرجه را به آذربایجان اعزام کنیم و واترپلو هم دو هفته دیگر عازم سنگاپور می‌شوند تا اردوی مشترکی با ملی‌پوشان این کشور داشته باشند و از آنجا راهی جاکارتا می‌شوند.


رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو عنوان کرد:‌ من فکر می‌کنم اردوهای تدارکاتی خوبی برای ملی‌پوشان در نظر گرفتیم، هر چند که مشکلات اقتصادی و مالی بسیار زیاد بود اما با مدیریت و برنامه‌ریزی توانستیم به همه برنامه‌های خود برسیم.‌ امیدوارم که تلاش فدراسیون و ملی‌پوشان در نهایت به یک نتیجه خوب و منطقی در جاکارتا ختم شود.


وی در پایان در پاسخ به اینکه پیش‌‌بینی چند مدال را در بازی‌های آسیایی دارد،‌ افزود: مدال‌آوری در رشته‌های آبی با توجه به اینکه برخی کشورهای آسیایی واقعا سطح بسیار بالایی دارند سخت است، به خصوص در رشته شنا که صدم ثانیه هم بر روی رتبه فرد ثاثیر می‌گذارد. مدال‌آوری در شنا خیلی سخت است و به نظرم اگر ورزشکاران ما در فینال حضور پیدا کنند برای ما کافی است. من امیدوارم که شناگران ما بتوانند رکورد ملی را جا به جا کنند. در بازی های آسیایی 1974 که به میزبانی تهران برگزار شد تیم ملی واترپلوی ما توانست به مدال برسد اما بعد از 44 سال هنوز این اتفاق رخ نداده است. ما در واترپلو شانس مدال داریم و امیدوارم امسال این طلسم 44 ساله شکسته شود. تیم ملی شیرجه هم در این مدت افتخارات خوبی به دست آوردند و موفق شدند مقام سوم شیرجه موزون را از سکوی 10 متر به دست بیاورند. در شیرجه همانطور که همه می‌دانند حرکات خیلی مهم است.‌ اگر در بازی‌های آسیایی شیرجه‌روهای ما بتوانند شیرجه‌های خوبی بزنند شانس داریم که در جایگاه چهارم یا پنجم قرار بگیریم.‌ در هر حال ما امیدواریم بهترین نتایج را بگیریم و سربلند از این مسابقات بیرون بیاییم.


انتهای پیام/4057


انتهای پیام/

ارسال نظر