صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۰۲ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
با حضور بیش از ۸۰۰ در دانشگاه علوم پزشکی؛

چهارمین گردهمایی فعالان نشریات دانشگاه‌های علوم پزشکی دانشجو آغاز شد

چهارمین گردهمایی فعالان نشریات دانشگاه‌های علوم پزشکی با حضور بیش از ۸۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی تبریز آغاز شد.
کد خبر : 300260

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مفدا، چهارمین گردهمایی فعالان نشریات دانشگاه‌های علوم پزشکی با حضور بیش از ۸۰۰ دانشجو از صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی تبریز آغاز شد.


۲۵ کارگاه آموزشی در موضوعات مختلف و متنوعی با حضور اساتید به نام کشور در حال برگزاری است. کارگاه‌های اینفوگرافی، تولید محتوا برای مطبوعات و فضای مجازی، تیتر، حقوق نشریات، طنز نویسی، روزنامه نگاری چند رسانه‌ای، روزنامه نگاری علم، عکاسی خبری، فن بیان و اجرا، کاریکاتور، گرافیک و صفحه آرایی، گزارش‌نویسی، مصاحبه، نویسندگی خلاق و ویراستاری عناوین کارگاه‌های این نشست سه روزه است.


تعریف گرافیک، کاربرد گرافیک در رسانه ها و مطبوعات، عناصر گرافیکی اولیه، خصوصیات عناصر بصری صفحه، گریدبندی صفحات، مراحل اجرایی کارصفحه آرایی، حاشیه صفحه، شرایط ستون بندی مناسب، نوع و اندازه‌های قلم‌های مناسب متن و تیتر، استفاده از رنگ مکمل و اصول رنگی، شرایط چینش صفحات مقابل هم، لوگوتایپ، تناسب تعداد و اندازه عکس‌ها، یونیفرم جلد مجله، لیتوگرافی و چاپ از عناوین و سرفصل‌های مهم کارگاه‌های آموزشی در رشته گرافیک و صفحه آرایی است.


همچنین در قالب این کارگاه‌های آموزشی مفاهیم و سرفصل‌های مهمی همچون عکس و عکاسی، کادربندی در عکاسی، اخلاق در عکاسی، نمایش فیلم، عکاسی برای رسانه، نمایش عکس‌های برگزیده سال رسانه‌های معتبر،نمایش عکس‌های مربوط به ایران و آشنایی با داستان سرایی دیجیتال عکاسی و شبکه‌های اجتماعی به دانشجویان شرکت کننده در این کارگاه‌ها توسط اساتید مربوطه آموزش داده شد.


یکی از کارگاه‌های آموزشی مهم در چهارمین نشست سراسری خانه نشریات دانشجویی وزارت بهداشت، برگزاری کارگاه فن و بیان و اجراست که طی امروز و فردا توسط پیشگر یکی از اساتید برجسته این حوزه به دانشجویان حاضر در این گردهمایی ارایه می‌شود. سرفصل‌هایی همچون فن بیان،نقش بیان در شخصیت، صدا نمادی از هویت انسانی، آناتومی صدا، ریتم و هارمونی، نوسانات، مکث‌ها و سکوت‌ها، حس‌های آوایی،خواندن متن، روش گفت‌وگو، دیالوگ، تمرینات عملی برای پرورش صدا و بیان و... از جمله موضوعات و سرفصل‌های مربوط به این کارگاه آموزشی است.


از دیگر کارگاه‌های آموزشی امروزکه مورد استقبال و اهمیت خیلی از دانشجویان و فعالان نشریات دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی در نشست تبریز قرار گرفت کارگاه اینفوگرافیک است که توسط مریم سلیمی از مدرسان برجسته کشور ارایه شد. سرفصل‌هایی همچون آشنایی با داده و اطلاعات، طراحی اطلاعات، مفهوم اینفوگرافیک و انواع آن، چهار گام طراحی اینفوگرافیک،کاربرد ومزایای اینفوگرافیک، ترکیب اعضای تیم، آشنایی با ابزارها، رنگ در اینفوگرافیک، تاکتیک‌ها وتکنیک‌ها وابزارهای طراحی اینفوگرافیک، تجریه وتحلیل آثار اینفوگرافیک و انجام تمرینها از اهم عناوین ارایه شده در این کارگاه آموزشی است.


همچنین کارگاه روزنامه نگاری چند رسانه‌ای زیر نظر فاطمه جمال‌پور با محوریت اهمیت فراگیری ویدیو ژورنالیسم برای خبرنگاران برگزار شد. موضوع فورتورمان، آموزش فیلمبرداری مقدماتی، آموزش ساخت پادکست و گزارش رادیویی، آموزش مقدماتی پریمیر،تکنیک‌های مصاحبه ویدیویی، آموزش نریشن‌نویسی برای ویدیو و پادکست، آموزش بسته‌های خبری مختلف شامل گزارش، رویداد و بسته خبری شبکه‌های اجتماعی از جمله محورهای این کارگاه آموزشی بود.


در میان مدرسان این کارگاه‌ها نام‌هایی چون رضا ساکی، جلال سمیعی، هوشنگ قلندری، مریم یوشی زاده، محمد کیاسالار، پژمان راهبر، جواد پیشگر و فرزانه معصویمان دیده می‌شود.


انتخابات نمایندگان شورای مرکزی ناظر بر نشریات و میزگرد تخصصی چالش‌های پیش روی مطبوعات از برنامه‌های فردا خواهد بود.


انتخابات نمایندگان مناطق دهگانه خانه نشریات نیز روز پنج شنبه ۱۱ مرداد ماه برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4060


انتهای پیام/

ارسال نظر