صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۶:۴۵ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
رتبه شش کنکور ریاضی در گفت‌وگو با آنا:

همراهی خانواده‌ام نبود نمی‌توانستم موفق شوم

رتبه شش کنکور ریاضی گفت: به رشته‌های علوم کامپیوتر، مدیریت بازرگانی، مهندسی نفت، مهندسی انرژی و مهندسی صنایع فکر می‌کنم و دوست دارم در یکی از دانشگاه‌های تهران یا صنعتی شریف ادامه تحصیل بدهم.
کد خبر : 300171

سجاد فقفور مغربی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا اظهار کرد: بدون شک بدون برنامه نمی‌توانستم موفق شوم، برنامه‌ جدی من از اوایل مرداد شروع شد از روزی 3 تا 5 ساعت درس خواندن شروع کردم و به 15 ساعت در روز رساندم. به لطف خدا، دعای مادرم توانستم موفق شوم.


وی ادامه داد: کلاس خاصی نرفتم مشاوره هم همان مدرسه به ما ارائه می‌داد. مدرسه ما هیات امنایی بود و از ما حدود شش میلیون تومان گرفت.


رتبه 6 کنکور ریاضی گفت: مجموعه جزوات و کتاب‌ها هم در بازار فراوان است من برای هر درس دو نوع کتاب داشتم و بیش از یک میلیون در این زمینه هزینه کردم.


فقفورمغربی ادامه داد: کنکورهای آزمایشی شرکت می‌کردم و همیشه رتبه‌ام بین 10 تا 20 می‌شد. بعد از کنکور هم کلید سوالات را نگاه نکردم فقط یک سوال را شک داشتم که چک کردم آن هم غلط زده بودم.


وی ادامه داد: هنوز درباره رشته به جمع‌بندی نرسیده‌ام به رشته‌های علوم کامپیوتر، مدیریت بازرگانی، مهندسی نفت، مهندسی انرژی و مهندسی صنایع فکر می‌کنم و دوست دارم که یکی از دانشگاه‌های تهران یا صنعتی شریف ادامه تحصیل بدهم.


رتبه 6 کنکور ریاضی تاکید کرد: اگر همراهی خانواده‌ام نبود نمی‌توانستم موفق شوم، پدر و مادرم بسیار با من راه آمدند، حتی دو هفته مانده به کنکور به خانه خاله‌ام رفتم، تا فضای مطالعه‌ام تغییر کند پسرخاله‌ها و دخترخاله‌هایم خیلی مراعاتم را می‌کردند و یک اتاق اختصاصی به من داده بودند. در ماه آخر حتی شده بود که یک هفته درس نخوانده بودم ولی بعد خودم را رساندم و عقب‌ماندگی را جبران کردم.


فقفورمغربی گفت: خانواده‌ام سالی یکبار به مسافرت می‌روند به خاطر من هماهنگی‌های سفر را تغییر دادند و با من تنظیم کردند.


انتهای پیام/4060/4040


انتهای پیام/

ارسال نظر