صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۲۸ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
ایکانومیک تایمز اعلام کرد؛

بازی نفتی هند در زمین امریکا

ایکانومیک تایمز نوشت: هند فرصت زیادی برای از دست دادن ندارد و بهتر است به جای انفعال همچون اکثر کشورهای اروپا،‌ برای رسیدن به توافق با آمریکا در زمینه همکاری با ایران دست به اقدام بزند.
کد خبر : 299880

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری ایکانومیک تایمز،‌ هند باید رویکرد هوشمندانه‌ای را در قبال تحریم‌های ایران در آبان‌ماه اتخاذ کند.


ایکانومیک تایمز با اشاره به مبهم بودن شرایط اعلامی آمریکا به هند در قبال واردات نفت از ایران پس از اعمال تحریم‌های ایران،‌ می‌افزاید: مشکل دهلی‌نو ابهام آمریکا در اعلام انتظارات خود از این کشور است.


ایکانومیک تایمز در ادامه به مزایای نفت ایران در مقایسه با نفت عربستان و عراق برای هند می‌پردازد و می‌نویسد: هند نمی‌تواند به سادگی از نفت ایران که در مقایسه با نفت عربستان و عراق،‌ حجم کمتر اما مزایای بیشتری برای این کشور دارد، صرف‌نظر کند.


ایکانومیک تایمز در ادامه می افزاید: هند در سال 18-2017 حدود 22 میلیون تن نفت‌خام از ایران وارد کرده است که پالایشگاه‌هایی همچون پالایشگاه مانگالور و شرکت پتروکمیکالز هند از آن استقبال می‌کنند. بنابراین،‌ قطع ناگهانی واردات نفت ایران،‌ تاثیرات بسیاری را در این کشور بر‌جای می‌گذارد. مطمئنا هند باید برای این مسئله راهکاری بیاندیشد. اما چه راهکاری؟


این سایت خبری در ادامه می‌نویسد: آمریکا اخیرا تیمی از مقامات بلند‌پایه را برای اعلام جزئیات برنامه تحریم‌ها به هند فرستاده است. هر چند دولت هند از کلیات تحریم‌های ایران آگاه است اما هنوز در مورد جزئیات تحریم‌ها ابهام وجود دارد.


این وبسایت خبری با اشاره به گفت‌وگوهای دو طرف در پشت درهای بسته ادامه می‌دهد: تنها چیزی که تیم اعزامی آمریکا به مقامات هندی اعلام کرده است،‌ (کاهش چشمگیر) واردات نفت از ایران است. اما هنوز مشخص نشده که منظور از واژه (چشمگیر)،‌ چه میزان است.


شاید آمریکا این ابهام را به عمد و برای بررسی واکنش واردکنندگان اصلی نفت ایران به کار برده باشد. هرچند این اولین باری نیست که نفت ایران تحریم می‌شود اما در دوره ریاست جمهوری پیشین آمریکا،‌ جزئیات ممنوعیت واردات نفتی از ایران مشخص شده بود.


ایکانومیک تایمز در پایان می‌نویسد: هند فرصت زیادی برای از دست دادن ندارد. برای همین نباید دست روی دست بگذارد. بهتر است به جای اتخاذ رویکرد منفعلانه همچون اکثر کشورهای اروپا،‌ برای رسیدن به توافق با آمریکا در زمینه همکاری با ایران دست به اقدام بزند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر