صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۶ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۷

حاتم‌بخشی سعودی‌ها برای رژیم‌صهیونیستی

عربستان در ادامه تلاش‌های خود برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بخشی از خاک کشور خود را در اختیار این رژیم قرار داد.
کد خبر : 299819

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم، عربستان منطقه‌ای به مساحت 16 هزار کیلومترمربع را در منطقه تبوک به رژیم صهیونیستی اختصاص داده است تا به‌عنوان انباری برای سلاح‌های شیمیایی خود استفاده کند.


این منطقه شمالی عربستان حدود یک‌و نیم برابر مساحت لبنان است تا رژیم صهیونیستی بتواند از آن به‌عنوان انباری برای سلاح‌های شیمیایی و مانورهای دریایی و زمینی خود استفاده کند.


عربستان با ممنوعه اعلام کردن این منطقه تصریح کرد:‌ «از این منطقه برای اهداف نظامی و همکاری میان رژیم صهیونیستی و عربستان استفاده خواهد شد و در نزدیکی این منطقه شهرک نیوم با 500 میلیارد دلار هزینه ساخته خواهد شد. همچنین در آینده نزدیک شهرهای این منطقه ممنوعه ازجمله مناطق مسکونی شرما، مویلح و ضبا تخلیه می‌شوند.»


در مرزهای این منطقه ممنوعه دو جزیره غیر مسکونی تیران و صنافیر قرار دارد که سال گذشته عبدالفتاح سیسی رئیس‌جمهوری مصر طبق توافقی حاکمیت آن را به عربستان واگذار کرد.


به گزارش آنا، حاتم‌بخشی سعودی‌ها در حالی است که پیشتر از لابه‌لای اظهارات و سخنان محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان می‌توان به‌طور آشکارا به عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی پی برد. بن‌سلمان پیشتر گفته بود صهیونیست‌ها حق دارند در سرزمین خود از زندگی مسالمت‌آمیز بهره‌مند شوند.


انتهای پیام/4077/4033


انتهای پیام/

ارسال نظر