صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۶:۵۸ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با آنا:

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید موتور حرکت اقتصادی کشور باشند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید محل سرمایه‌گذاری و موتور حرکت اقتصادی کشور باشند تا بتوانند به رفع بیکاری کمک کرده و همچنین موانع ناشی از تحریم‌های ظالمانه را در بخش کالاهای استراتژیک تسهیل کنند.
کد خبر : 299772

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس خبرگزاری آنا، درباره لایحه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جدید اظهار کرد: مناطق آزاد و ویژه با دو نگاه صادرات محوری و جذب سرمایه‌گذار می‌تواند برای کشور اهمیت به‌سزایی داشته باشند.


وی افزود: این مراکز به سرمایه‌گذارانی که به هر دلیل نمی‌توانند وارد کشور شوند این امکان را می‌دهد تا طبق قوانین مناطق آزاد جهانی، در این مناطق آزاد و ویژه سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی کنند.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این محل‌ها پایگاه‌های صادرات کشور محسوب می‌شوند،‌ خاطرنشان کرد: به غیر از کیش که محور گردشگری کشور قرار گرفته است. مناطق آزاد انزلی، ماکو، ارس، چابهار و ... باید محل سرمایه‌گذاری و موتور حرکت اقتصادی کشور قرار بگیرند تا بتوانند ابتدا به رفع بیکاری کمک کنند و هم بتوانند به گونه‌ای موانع ناشی از تحریم‌های ظالمانه را در بخش کالاهای استراتژیک تسهیل کنند.


سبحانی‌فر تاکید کرد: معتقدم در شرایط کنونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید تقویت شوند.


به گزارش آنا، دولت در لایحه‌ای از مجلس خواستار ایجاد ۸ منطقه آزاد جدید و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی جدید شد که این درخواست در کمیسیون اقتصادی مطرح و پیشنهاد نمایندگان مبنی بر ایجاد ۶۹ منطقه ویژه اقتصادی جدید به تصویب رسید.


براساس گزارش کمیسیون اقتصادی، محدوده جغرافیایی مناطق آزاد تا ۹۰ درصد کوچک شد تا امکان ایجاد زیرساخت‌های لازم فراهم شود. همچنین کمیسیون اقتصادی فنس کشی را جزو الزامات ایجاد مناطق آزاد قرار داد.


طبق نظر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ایجاد گمرکات در ورودی و خروجی‌ها نیز از الزامات ایجاد مناطق آزاد است که اگر این الزامات رعایت نشود نمی‌توان از امتیازات مناطق آزاد استفاده کرد.


انتهای پیام/4034


انتهای پیام/

ارسال نظر