صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۶ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴

توافق هسته‌ای،‌ در دستورکار کنگره در آستانه تعطیلات تابستانی

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در هفته‌های آتی و پیش از آغاز تعطیلات یک ماهه خود در فصل تابستان، بررسی کاملی بر روی توافق هسته‌ای ایران صورت خواهند داد.
کد خبر : 29972

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری المانیتور، مسائل خاورمیانه نیز در هفته‌های آتی و تا روز 27 جولای که آغاز تعطیلات است، تحت بررسی اعضای مجلس قرار خواهد گرفت. در این حال قرار است درباره توافق هسته‌ای و مسائل مربوط به ایران سه جلسه استماع جداگانه برگزار شود.


کمیته مسائل خارجی مجلس نمایندگان آمریکا فردا نشستی را با حضور جان کری وزیر امور خارجه، جک لو، وزیر خزانه‌داری و ارنست مونیز، وزیر انرژی برگزار خواهد کرد. این در حالی است که این سه نفر هفته گذشته نیز نشستی را با اعضای کمیته روابط خارجی سنا درباره توافق هسته‌ای برگزار کرده بودند.


پس از این نشست نیز نشست دیگری در کمیته ضد تروریسم مجلس نمایندگان در روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد که در آن نیز مسئله اتحاد ایران و با کره شمالی و روابط میان دو کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت. منتقدان توافق هسته‌ای شرایط فعلی را با شرایطی که بیل کلینتون در سال 1994 و درباره برنامه هسته‌ای کره شمالی با آن مواجه بود، شبیه می‌دانند. اگرچه این دولت جرج بوش بود که از توافق با کره شمالی خارج شد و در برابر اتمی شدن این کشور هیچ اقدامی انجام نداد.


تد پو، رئیس کمیته ضد تروریسم مجلس نمایندگان در این‌باره می‌گوید: پس از دستیابی به توافق هسته‌ای با تهران، ارزیابی دقیق‌تر درباره اتحاد این کشور با کره شمالی بسیار ضروری خواهد بود. در واقع درک بهتر از روابط این دو کشور به روند مقابله با نقض توافق از سوی ایران کمک بیشتری صورت بگیرد.


از سوی دیگر قرار است روز چهارشنبه اعضای کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان نیز نشستی را با موضوع پیامدهای بالقوه توافق هسته‌ای ایران برای منطقه، برگزار کند. همچنین در این روز کمیته مسائل خارجی مجلس نمایندگان جلسه استماعی را درباره حضور زنان در داعش برگزار می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر