صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۰۱ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با آنا:

مجوز ساخت برای خانه پدری فروغ فرخزاد صادر نشده است/ بررسی ارزشمندی خانه توسط میراث فرهنگی

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای خانه پدری فروغ فرخزاد مجوز ساخت صادر نشده است، گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار است نظر خود را درباره میزان ارزشمند بودن این ملک صادر کند.
کد خبر : 299606

حجت نظری در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری آنا، با بیان اینکه خبر فروش ملک پدری فروغ فرخزاد و تخریب آن را در فضای مجازی دیده‌ام، اظهار کرد: بررسی موضوع نشان می‌دهد که شهرداری منطقه 11 جوازی را برای ساخت خانه پدری فروغ فرخزاد صادر نکرده است، البته قرار بوده با ملک کناری یک‌جا تجمیع و ساخته شود و پرونده‌ای در معاونت معماری و شهرسازی شهرداری منطقه 11 نیز در این باره تشکیل شده اما هنوز جوازی صادر نشده است.


وی تاکید کرد: بنابر بر این است که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نظر خود را درباره ارزشمند بودن یا نبودن این ملک اعلام کند.


عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت:‌ در حال حاضر از شهرداری منطقه 11 خواسته شده که تا زمان اعلام نظر سازمان میراث فرهنگی، هیچ اقدامی انجام نشود و پس از آنکه سازمان نظر خود را اعلام کرد، شهرداری منطقه 11 آمادگی تملک را داشته باشد تا بتوانیم خانه موزه فروغ فرخزاد را در آنجا مورد استفاده قرار دهیم.


نظری با تاکید‌بر اینکه این ملک سال‌ها قبل واگذار شده و هم‌اکنون در اختیار خاندان فرخزاد نیست، اضافه کرد: در حال حاضر باید منتظر باشیم تا میراث فرهنگی نظر خود را اعلام کند تا به دنبال آن شهرداری یا هر نهاد دیگری بتواند تملک را انجام دهد.



ذکر این نکته ضروری است که محمد شهرآبادی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 11 تهران، گفته است: هیچ‌گونه پروانه تخریب و نوسازی برای خانه پدری فروغ فرخزاد صادر نشده است.


وی از درخواست مالک فعلی برای تخریب و نوسازی ملک خبر داده و گفته است: در حال حاضر برای این ملک پرونده‌ای تشکیل شده اما موضوع از لحاظ اداری و بررسی‌های لازم در حال پیگیری است.



انتهای پیام/4009/4039


انتهای پیام/

ارسال نظر