صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۰۳ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی:

استادان علم و دانش را از حالت نظری به سمت صنعت سوق دهند

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: استادان دانشگاه باید علم و دانش را از حالت نظری به سمت صنعت سوق دهند تا دانشجویان به سمت مهارت‌آموزی هدایت شوند و با ایجاد اعتماد به نفس در آنها، فرهنگ خود اشتغالی را بین دانشجویان ترویج داد.
کد خبر : 299605

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، مهدی شاهدی‌اصل اظهار کرد: شاخصه‌های پژوهشی در ارتقای رتبه دانشگاه موثر است بنابراین باید نگاه ویژه‌ای به این مقوله داشته باشیم.


وی با بیان اینکه برای استادان دانشگاه چهار نوع فعالیت علمی آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجرایی تعریف شده است، ادامه داد: در حوزه آموزشی تدریس در کلاس، راهنمایی و مشاوره دانشجویان از مهمترین وظایف استادان است و در حوزه پژوهشی، پرورش روحیه پژوهشگری در دانشجویان و آموختن الفبای پژوهش به آنها از یک استاد انتظار می‌رود.


این عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی افزود: امروزه افزون بر وظایف مذکور بر کارآفرینی، تبدیل علم به ثروت و حل مشکلات جامعه نیز تاکید می‌شود. استادان با حضور پررنگ در مراکز رشد و پارک‌های علم‌وفناوری و تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند یافته‌های علمی و پژوهشی خود را به صورت کاربردی در سطح جامعه پیاده کنند.


وی با اشاره به اینکه استادان دانشگاه باید علم و دانش را از حالت تئوری و نظری به سمت صنعت و فناوری سوق دهند، اضافه کرد: با این کار می‌توان دانشجویان را به سمت مهارت‌آموزی هدایت کرد و با ایجاد اعتماد به نفس در آنها، فرهنگ خوداشتغالی را میان دانشجویان ترویج داد تا کمتر در اندیشه استخدام باشند.


عضو هیات علمی گروه مکانیک دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه‌یافته، تاسیس دانشگاه‌ها با رویکرد حل مشکلات صنعت و جامعه است، گفت: در این کشورها بودجه‌های تخصیصی برای این کارها لزوما دولتی نیست بلکه صنعتگران وقت احساس نیاز به سراغ دانشگاه و دانشگاهیان می‌روند و استادان ضمن پژوهش و ارائه راهکار برای حل این مشکلات، نتایج را به صورت مقاله، کتاب و اختراع ثبت می‌کنند.


شاهدی با اشاره به تاثیر همکاری‌های بین‌المللی در ارتقای رتبه دانشگاه‌ها تصریح کرد: ارتباطات بین‌المللی، برگزاری کنفرانس‌ها و کارگاه‌ها، توجه به فعالیت‌های بین رشته‌ای و بین گرایشی از مهمترین شاخصه‌های توسعه دانشگاه‌ها است.


وی با بیان اینکه امروزه ارتباطات بین‌المللی و همکاری با دانشمندان و پژوهشگران کشورهای گوناگون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها باید با حضور پررنگ در فضای اینترنت و شبکه‌های مجازی تخصصی، مقدمات آشنایی و ارتباط با استادان و پژوهشگران کشورهای مختلف را فراهم کنند.


عضو هیات علمی گروه مکانیک دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: برگزیده شدن به عنوان پژوهشگر برتر درون دانشگاهی در حوزه فنی و مهندسی، انتشار حدود 50 مقاله ISI، ارائه 40 مقاله در کنفرانس های داخلی و خارجی، تالیف بیش از 10 جلد کتاب تخصصی، اجرای 5 طرح پژوهشی دانشگاهی، برگزاری چندین کارگاه تخصصی و داوری برای بیش از 20 ژورنال معتبر داخلی و خارجی از جمله سوابق بنده در چند سال اخیر بوده است.


شاهدی در پایان گفت: هم اکنون چندین همکاری‌ علمی و پژوهشی با اعضای هیات علمی و پژوهشگران داخلی و خارجی دارم که از آن جمله می‌توان به انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک با مراکز دانشگاهی از کشورهای کره جنوبی، ترکیه، آلمان، تونس، کانادا و ایتالیا اشاره کرد.


انتهای پیام/4007


انتهای پیام/

ارسال نظر