برگزاری نخستین جشنواره ارزیابی و انتخاب روابط عمومیهای برتر تهران
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، با رونمایی از پوستر و لوگو، نخستین جشنواره تبیین شاخصهای ارزیابی و انتخاب روابط عمومی برتر دستگاههای اجرایی استان تهران رسماً کار خود را آغاز کرد.
سومین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره با حضور اعضای شورا در استانداری تهران برگزار و رسالت، اهداف و جدول زمانبندی اجرای طرح نهایی شد.
در این جلسه مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل استانداری تهران از آغاز بهکار رسمی نخستین جشنواره تبیین شاخصهای ارزیابی و انتخاب روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان تهران خبر داد.
ضیاءالدین صبوری ضمن دعوت از همه دستگاههای اجرایی جهت ثبت نام در طرح ارکان و اهداف جشنواره را به شرح ذیل اعلام کرد:
ارکان جشنواره:
۱- محمدحسن مقیمی استاندار تهران به عنوان رئیس جشنواره
۲- ضیاءالدین صبوری مدیرکل روابط عمومی و اموربینالملل استانداری به عنوان دبیرکل جشنواره
۳- میرزابابا مطهرینژاد رئیس انجمن روابط عمومی ایران به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره
۴- سید فضلالدین موسوی عضو هئیت مدیره انجمن روابط عمومی ایران به عنوان دبیر اجرایی جشنواره
۵- محمدرضا حقیقی دبیر انجمن روابط عمومی ایران به عنوان عضو شورای سیاستگذاری
۶- مرتضی بهنام عضو هئیت مدیره انجمن روابط عمومی ایران به عنوان عضو شورای سیاستگذاری و مسئول کمیته مراسم و تشریفات جشنواره
۷- رضا علیجانی عضو هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران به عنوان عضو شورای سیاستگذاری و مسئول کمیته اطلاعرسانی جشنواره
۸- مصطفی نبیزاده به عنوان مسئول ارتباطات اداری جشنواره
۹- الهام ابراهیمی مسئول روابط عمومی انجمن ایرانی روابط بینالملل به عنوان مسئول دبیرخانه جشنواره
۱۰- محسن شمس کوشکی به عنوان مسئول کمیته امور تبلیغات و هنری جشنواره
اهداف جشنواره:
۱- تعیین شاخصهای عملکردی متوازن و متعادل بر اساس آخرین استانداردها.
۲- یکپارچه کردن روابط عمومی دستگاهها براساس نیازمندیهای استان و ایجاد همنوایی در نحوه عملکرد و خدماتدهی خصوصاً در حوزه اطلاعرسانی و خبر.
۳- استاندارد کردن فعالیتهای اجرایی دستگاهها با توجه به ارسال دستورالعملها و چک لیستهای ارسالی ارزیابان.
۴- ایجاد چرخه همافزا از طریق: ارزیابی، برنامهریزی، آموزش، بررسی عملکرد، شناسایی، اصلاح، ارزیابی و آموزش مجدد.
۵- یکپارچه و استانداردسازی نحوه استفاده دستگاهها از اقلام تبلیغاتی و تسطیح منابع از طریق آموزش و پشتیبانی به آنها.
۶- شناسایی نقاط قوت و ضعف دستگاهها در حوزه روابط عمومی و ارائه گزارش جامع از وضعیت موجود استان.
۷- تشکیل بانک اطلاعاتی از مدیران، کارشناسان، کارمندان، دانشجویان و علاقهمندان این رشته جهت هر گونه کاربری.
۸- تدوین بستههای آموزشی مورد نیاز روابط عمومیهای استان و آموزش کاربردی و ارتقای بخش عظیمی از مدیران و کارشناسان روابط عمومی با آموزش و ارزیابی مستمر.
وی در ادامه افزود: این طرح حاصل مذاکرات علمی، مباحث چالشی و کاربردی و در عین حال در فضایی صمیمی و بسیار خوبی بین انجمن روابط عمومی ایران و استانداری تهران و با حضور اعضای انجمن ایرانی روابط بینالملل است.
صبوری تأکید کرد: انتظار ما از ارکان جشنواره این است که فرایندهای برگزاری جشنواره، خصوصاً مرحله ارزیابی و داوری کاملاً شفاف و با محور انصاف و عدالت باشد، همچنین موارد و رویکردها طوری باشد تا بتوان مخاطبان جشنواره را باشفافسازی و اطلاعرسانی به موقع اقناع کرد.
صبوری اعتراض به نتایج ارزیابی را جزء طبیعی و از خصوصیات همه جشنوارهها دانست وافزود: ما باید به همه طیفها، علیالخصوص منتقدین احتمالی جشنواره اطلاعرسانی به موقع انجام دهیم، که این امر را از ارکان جشنواره و خصوصاً مدیریت اجرایی آن انتظار داریم.
وی در انتها ضمن تشکر از حاضرین در جلسه شورای سیاستگذاری یکی از مهمترین اهداف جشنواره را تدوین شاخصهای عملکرد دانست و از کمیته علمی و هیئت داوران تسریع در این فرایند را خواستار شد.
در ادامه سید فضلالدین موسوی دبیر اجرایی نخستین جشنواره تبیین شاخصهای ارزیابی و انتخاب روابط عمومی استان تهران ضمن بیان مراحل اجرایی طرح جدول زمانبندی و اجرایی جشنواره را به شرح ذیل اعلام نمود:
۱- طراحی و تدوین طرح جشنواره - اسفند ۹۶ / فروردین ۹۷
۲- صدور و ابلاغ احکام ارکان جشنواره - اردیبهشت ۹۷
۳- تشکیل دبیرخانه جشنواره - خرداد ۹۷
۴- آغاز مطالعات تدوین شاخصهای عملکرد- تیر و مرداد ۹۷
۵- ارسال شاخصهای اولیه ارزیابی به دستگاهها - نیمه دوم مرداد ۹۷
۶- فراخوان آثار و گزارش عملکرد دستگاهها - نیمه اول مهر ۹۷
۷- ارزیابی اولیه هئیت کارشناسی داوران - آبان ۹۷
۸- برگزاری کارگاههای هدفمند آموزشی اول - آذر ۹۷
۹- ارزیابی نهایی هئیت عالی داوران جشنواره - دی ۹۷
۱۰- برگزاری کارگاه هدفمند آموزشی دوم - بهمن ۹۷
۱۱- برپایی نمایشگاه ارائه آثار روابط عمومیهای برتر استان - هفته اول اسفند ماه ۹۷
۱۲- مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان جشنواره - هفته اول اسفند ماه ۹۷
موسوی، ایجاد انگیزه و نشاط کاری، شناسایی نقاط قوت و ضعف عملکرد، تبیین شاخصهای عملکرد و ایجاد رقابت سالم و مشارکتی را چهار کارکرد جشنواره عنوان کرد و گفت: در این طرح از همکاری مراکز علمی، اساتید دانشگاه و فعالان حوزه روابط عمومیها استقبال کنیم و در این زمینه از همه علاقمندان جهت ارائه نظرات تخصصی خود دعوت به عمل آورم.
در این جلسه که با حضور محمدرضا حقیقی دبیر انجمن روابط عمومی ایران، مرتضی بهنام و رضا علیجانی اعضای هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران، مصطفی نبیزاده مسئول ارتباطات اداری جشنواره، الهام ابراهیمی مسئول روابط عمومی انجمن ایرانی روابط بینالملل در سالن جلسات اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل استانداری تهران برگزار شد، از پوستر و لوگوی جشنواره به صورت نمادین رونمایی شد.
لازم به ذکر است، اطلاعات تکمیلی از طریق سایت استانداری و دبیرخانه جشنواره به اطلاع مخاطبان طرح خواهد رسید، علاقمندان برای اطلاع بیشتر میتوانند با شمارههای ۸۴۶۹۴۵۵۴ و ۸۴۶۹۴۵۷۱ تماس حاصل نمایند.
انتهای پیام/4028
انتهای پیام/