صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۰۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴

4 سهمیه‌ المپیک و 10 مدال سوغات ملی‌پوشان‌دوومیدانی‌ایران از قزاقستان

رقابت‌های دو‌و‌میدانی جام کازانف قزاقستان در حالی روز گذشته به پایان رسید که ورزشکاران کشورمان طی برگزاری آن موفق به‌کسب چهار سهمیه المپیک ریودوژانیرو شدند.
کد خبر : 29864

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا،تیم ملی دوومیدانی کشورمان درحالی با ترکیب محمدحسین ابارقی،مهدی زمانی، لیلا رجبی، احمد فرود، الناز کمپانی، وحید صدیق، کیوان قنبرزاده،رضا قاسمی، حسن تفتیان،سجاد هاشمی و محمدرضا وظیفه‌دوست در رقابت‌های دو‌و‌میدانی جام کازانف قزاقستان شرکت کرد که لیلا رجبی در پرتاب وزنه، رضا قاسمی و حسن تفتیان در دوهای سرعت و کیوان قنبرزاده در پرش ارتفاع از شانس‌ زیادی برای کسب سهمیه المپیک برخوردار بودند که از بین آنان تنها قنبرزاده نتوانست سهمیه المپیک را کسب کند که البته ابارقی دونده 200 متر کشورمان این سهیمه را کسب کرد تا تیم ملی دو‌ومیدانی ایران با ثبت یک عملکرد قابل قبول به کارش در این مسابقات خاتمه دهد. همچنیننمایندگان کشورمان در این رقابت‌ها جدا از کسب چهار سهمیه المپیک در مجموع 10 مدال (4 طلا، 3 نقره و 3 برنز) را نیز به خود اختصاص دادند.


رضا قاسمی و حسن تفتیان در دوی 100 متر به رقابت با حریفان خود پرداختند. قاسمی در مرحله مقدماتی این ماده با ثبت زمان 10:14 ضمن جابجایی رکورد ملی که پیش از آن با 10:15 در دستان تفتیان بود، حدنصاب المپیک را کسب کرد تا اولین سهمیه المپیکی ایران در این رقابت‌‌ها کسب شود. قاسمی در مسابقه فینال 100 متر را در زمان 10:14 دوید و عنوان نایب قهرمانی این ماده را از آن خود کرده باشد.




حسن تفتیان دیگر دونده کشورمان در همین ماده در مرحله مقدماتی با ثبت زمان 10:54 راهی فینال شد اما به حدنصاب المپیک نرسید. تفتیان در مسابقه فینال زمان 10:10 را ثبت کرد تا ضمن اینکه رکورد ملی این ماده زمان زیادی در دستان رضا قاسمی نماند با کسب عنوان قهرمانی رکورد ورودی المپیک ریو را کسب کرد.


در دوی 200 متر محمد حسین ابارقی برای نخستین بار رکورد ورودی دوی 200 متر المپیک را برای کشورمان به ارمغان آورد. ابارقی با زمان 20:47 ثانیه ضمن جابجایی رکورد ملی و کسب مدال طلا، توانست به حدنصاب المپیک 2016 ریو برسد. در این ماده رضا قاسمی ،مهدی زمانی وسجاد هاشمی به ترتیب‌عنوان‌های دوم وتا چهارم را از آن خود کردند.



در رقابت‌های پرتاب وزنه بانوانلیلا رجبی با پرتابی به میزان 18.04 متر ضمن کسب عنوان قهرمانی، توانست به عنوان نخستین بانوی کاروان ایران به رکورد ورودی المپیک دست پیدا کند. رجبی سال گذشته نیز برای نخستین بار در جریان هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی در اینچئون کره جنوبی به مدال نقره رسید.


.


سجاد هاشمی آهنگری دونده 400 متر کشورمان در مسابقات این ماده با ثبت زمان 46:02 در مرحله فینال، بر سکوی سوم ایستاد و برنز گرفت.مهدی زمانی نیز با زمان 46:04 پس از هاشمی چهارم شد.


در مسابقات پرش ارتفاع کیوان قنبرزاده عنوان نایب قهرمانی این ماده را از آن خود کرد. این ورزشکار کشورمان برای تصاحب گردن‌‌آویز نقره 2.25 متر پرید و با یک خطا بیشتر نسبت به نفر اول عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد. محمدرضا وظیفه دوست دیگر نماینده کشورمان در این رشته با ثبت رکورد 2.22 متر ر در جایگاه سوم ایستاد.


در دوی 100 متر با مانع الناز کمپانی دارنده رکورد ملی این ماده با ثبت زمان 14:35عنوان چهارمی را از آن خود کرد. در ماده پرش سه گام نیز وحید صدیق به رقابت با حریفان خود پرداخت و در پایان رکورد 16.22 متر را به ثبت رساند و در پایان مسابقات دوی پنج هزارمتر احمد فرود با ثبت زمان 15:03 دقیقه قهرمان شد و به مدال طلا رسید.



سهمیه های کسب شده:


حسن تفتیان – دوی 100 متر- 10:10 ثانیه


رضا قاسمی- دوی 100 متر- 10:12 ثانیه


محمد حسین ابارقی- دوی 200 متر- 20:47 ثانیه


لیلا رجبی – پرتاب وزنه- 18.04 متر



مدال های کسب‌شده:


طلا (چهار مدال):


حسن تفتیان- دوی 100 متر


محمد حسین ابارقی- دوی 200 متر


لیلا رجبی- پرتاب وزنه


احمد فرود- پنج هزار متر



نقره (سه مدال):


رضا قاسمی- دوهای 100 و 200 متر


کیوان قنبرزاده - پرش ارتفاع


برنز(سه مدال):


مهدی زمانی- دوی 200 متر


سجاد هاشمی آهنگری- دوی 400 متر


محمد رضا وظیفه دوست- پرش ارتفاع



انتهای پیام/

ارسال نظر