صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۰۹ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

حرکت به سمت تحقق دانشگاه کارآفرین پیش‌نیاز حل بیکاری در بین جوانان است

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی گفت: پیش نیاز حل بیکاری، توجه ویژه به دانشگاه‌های کارآفرین و حرکت به سمت تحقق دانشگاه کارآفرین است.
کد خبر : 298584

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، محمدهادی عسگری در نشست هم‌اندیشی با فعالان فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد، ضمن عرض تبریک ایام دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع) به ویژگی‌ها و کارنامه مثبت دانشگاه فردوسی مشهد در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و اظهار کرد: فعالان فرهنگی دانشگاه فردوسی همیشه جزء نخبگان فرهنگی در سطح کشور بوده و زیرساخت‌های مناسبی در دانشگاه فردوسی مشهد برای برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های ملی وجود دارد.


وی با اشاره به اهمیت آموزش کارشناسان فرهنگی و دانشجویان، بر برگزاری دوره‌های آموزشی حضور و مجازی و نشست‌های ویژه کارشناسان فرهنگی همچنین برگزاری کارگاه‌های ویژه دانشجویان، ذیل جشنواره‌های کشوری مانند رویش و حرکت تاکید کرد.


مدیرکل فرهنگی و اجتماعی با اشاره به بحث اشتغال در بین جوانان که در حال حاضر به دغدغه اصلی جامعه و خانواده‌ها تبدیل شده است، اظهار کرد: بهترین راه و پیش نیاز حل بیکاری، توجه ویژه به دانشگاه‌های کارآفرین و حرکت به سمت تحقق دانشگاه کارآفرین است.


وی همچنین در ادامه سخنان خود از ایجاد گفتمان جدید بین معاونت فرهنگی و سازمان دانشجویان وزارت علوم برای ارتقای فضای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها خبر داد و بر ایجاد زمینه برای تولید ارزش برای دانشجویان تاکید کرد.


بازخوانی مجدد شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی استان‌ها، تقویت فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و استفاده از ظرفیت هفته قرآن در دانشگاه‌ها و تشکیل شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی اداره کل فرهنگی، بررسی مشکلات آیین‌نامه انتخابات انجمن‌های علمی و جشنواره ملی حرکت، حمایت از برگزاری جشنواره‌های ملی در دانشگاه‌ها، برگزاری اجلاس نمایندگان وزیر در هیات نظارت و معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها و توسعه فضای آزاداندیشی و گفتگو در دانشگاه‌ها، بازخوانی آیین‌نامه‌ها برای رفع مشکلات و ابهامات موجود، طراحی و برنامه‌ریزی برای استقرار سامانه جامع نشریات دانشجویی در سطح وزارت علوم، از دیگر مسائلی بود که از طرف مدیرکل فرهنگی وزارت علوم، بر اجرای آن تاکید شد.


منصور معتمدی مدیر فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد، حضور مدیرکل فرهنگی وزارت در دانشگاه فردوسی مشهد و گفت‌وگو و تعامل با فعالان فرهنگی دانشگاه را بسیار مثبت ارزیابی و بر نقش و تاثیر این نشست‌ها، در حل مسائل و رفع چالش‌های موجود در حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها تاکید کرد.


وی با برشمردن دستاوردهای ارزشمند مدیریت فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد در حوزه‌های مختلف از آمادگی این بخش به منظور همکاری‌های مشترک خبر داد.


رشید جعفرپور رئیس اداره فعالیت‌های قرآنی اداره کل فرهنگی وزارت علوم از میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برای برگزاری مرحله ملی سی‌و‌سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور که یکی از بزرگترین رویدادهای قرآنی کشور است، خبر داد.


کارشناسان فرهنگی دانشگاه و دبیران تشکل‌های اسلامی، انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه در بخش‌های مختلف نقطه نظرات خود را در مورد مسائل فرهنگی دانشگاه بیان کردند.


انتهای پیام/4060


انتهای پیام/

ارسال نظر