صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۱۵ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
معاون آموزشی وزارت علوم در دانشگاه صنعتی شاهرود اعلام کرد؛

برنامه وزارت علوم ارتقای سطح کیفی آموزش عالی و ایجاد فضای مهارت آموزی است

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برنامه وزارت علوم کاهش کمی تعداد واحدهای دانشگاهی و به جای آن ارتقای سطح کیفی آموزش عالی و ایجاد فضای مهارت‌آموزی است.
کد خبر : 298309

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، مجتبی شریعتی نیاسر در نشست هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود، ماموریت‌گرایی این دانشگاه را تحسین برانگیز و تخصصی صنعتی دانست و اظهار کرد: دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان یک دانشگاه ماموریت‌گرا مسیر خود را پیدا کرده و امیدوارم با تمرکز بر رشته‌های فنی و مهندسی و ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای و تقاضا محور، شرایط لازم را برای جذب دانشجویان مستعد فراهم کرده تا بسترسازی لازم برای استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات فراهم آید.


وی افزود: سیاست‌های کلان در وزارت علوم مبتنی بر ایجاد واحدهای مهارت آموزی در دانشگاه‌ها و کنترل بر کیفیت برگزاری دروس عملی و آزمایشگاهی، کارورزی و کارآموزی و دروس پروژه در مقطع کارشناسی است تا بتوان نیروهای کارآمد برای جامعه تربیت کرد.


معاون آموزشی وزارت علوم گفت: توسعه کمی دانشگاه‌ها در مقطعی به صورت غیرکارشناسی رقم خورد و باعث شد تا برخی دانشگاه‌ها از استانداردهای لازم برخوردار نباشند، لذا برنامه طرح آمایش آموزش عالی کشور از سال ۱۳۹۴ آغاز شد تا بتوانیم سطح علمی دانشگاه‌ها را ارتقا ببخشیم.


وی افزود: عدم تجویز دانشگاه یا موسسه جدید آموزش عالی از طرف وزارت علوم اولین حرکت مهار رشد بی رویه دانشگاه‌ها و رشته‌های آموزش عالی در سال ۹۳ بود که تا حدودی موفق بوده است.


شریعتی نیاسر به توجه مهارت‌افزایی دانش‌آموختگان به ویژه در بخش‌های کارشناسی اظهار داشت: علاوه بر مهارت آموزشی تخصصی در رشته خود، کسب مهارت‌های عمومی، دانش‌افزایی زندگی اجتماعی، روابط عمومی، هنر، مجری‌گری و هنر کارآفرینی از جمله الزامات است.


معاون آموزشی وزارت علوم با تأکید بر اینکه امروز دانشگاه‌ها باید مأموریت خود را به بهترین نحو به انجام برسانند، گفت: افق دانشگاه‌ها از طریق انجام صحیح مأموریت‌های محوله در راستای تحول علمی سطح کشور مشخص می‌شود.


محمد مهدی فاتح، رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود نیز با ارائه گزارشی اجمالی از عملکرد این دانشگاه و توانمندی‌های آن، در خصوص جذب رشته‌های جدید در طی سال های اخیر و نیز عدم جذب از سال ۹۵ به بعد سخن گفت.


پس از این نشست شریعتی نیاسر از پردیس مهندسی و فناوری‌های نوین و پردیس معدن آموزشی دانشگاه صنعتی شاهرود بازدید کرد.


گفتنی است عبدالرحیم نوه ابراهیم، مشاور معاونت آموزشی وزارت علوم نیز در این نشست حضور داشت.


انتهای پیام/ 4060


انتهای پیام/

ارسال نظر