صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۱:۰۹ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷

مکانیزم درآمدزایی اپ‌استور چگونه است؟

چین به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان به پلی استور گوگل دسترسی ندارد. این در حالی است که 3.17 درصد از خریدها از اپ‌استور اپل از این کشور انجام می‌شود.
کد خبر : 298224

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، اپ استور اپل همچنان دو برابر گوگل پلی درآمد دارد، و با این حال دانلودهایش نصف تعداد دانلودهایش آن است.


به گزارش اینکوایرر، ارقام مربوط به سه ماهه اول و دوم سال گویای آن هستند که کاربران اپل ۲۲.۶ میلیارد دلار برای اپلیکیشن‌هایشان هزینه کرده‌اند، در حالی که کاربران اندروید تنها ۱۱.۸ میلیارد دلار هزینه کرده‌اند.
در این باره نکته اول این است که چین، به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان، به پلی استور گوگل دسترسی ندارد. این در حالیست که ۳.۱۷ درصد از خرید‌ها از اپ استور اپل از این کشور انجام می‌شود.


این تنها دلیل نیست؛ بدون چین، اپل باز هم می‌تواند پیشتاز باشد، ولی به خاطر داشته باشید که کاربران اندروید گزینه‌های جایگزینی همچون APK Mirror و App Store آمازون را دارند.


فروشگاه‌های اپل و گوگل هر دو در ۱۲ سال اخیر شاهد رشد عایدی بوده‌اند، به طوری که گوگل پلی رشد ۲۹.۷ درصدی داشته و اپل با اندکی فاصله نسبت به آن رشد ۲۶.۸ درصدی را تجربه کرده است.


از جنبه دانلودها، گوگل پلی ۳۶ میلیارد دانلود در سه ماهه اول و دوم در برابر تنها ۱۵ میلیارد توسط اپل داشته است.


با این وجود، همچنین در نظر داشته باشید که اندروید اپ‌های رایگان به مراتب بیشتری نسبت به اپل دارد، و طبیعتا احتمال اینکه کاربران اپ رایگان بخرند بیشتر است.


این واقعیت نیز وجود دارد که سرقت معنوی و دانلود به هر شکلی غیر از Play Store اپل امکان‌پذیر نیست، در حالی که تقریبا همه اپ‌های اندرویدی از راه‌هایی غیر از فروشگاه رسمی گوگل قابل دسترسیند.


یک روند رو به رشد در بازار، خرید اشتراک است. به عنوان مثال، کاربران اپل می‌توانند هزینه اشتراک نتفلیکس را (بسته به اپراتور آن) روی قبض تلفنشان بپردازند. این امکان برای کاربران اندرویدی وجود ندارد، که این موجب مغشوش‌تر شدن بیشتر این تصویر می‌شود.


همچنان باید ماند و دید که نتیجه این رقابت چه می‌شود، ولی به مرور بیشتر و بیشتر مشخص می‌شود که گوگل، بیش از تلاش برای پیشبرد اندروید، قصد ترویج سیستم عامل کروم برای تبلت‌ها را دارد، به همین خاطر ممکن است Google Play هرگز به فروشگاه اپل نرسد.


ولی با توجه به قیمت و وضعیت نسبی آیفون و آیپد، این احتمال نیز وجود دارد که کاربرانشان قدرت مالی بیشتری برای هزینه کردن برای اپ‌ها داشته باشند.


منبع: ایتنا


انتهای پیام/4001


انتهای پیام/

ارسال نظر