صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۷ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
آنا گزارش می‌دهد؛

جهان در شوک دلاوری نیروهای حزب‌الله در فوعه و کفریا

نمایش خروج شش نفر از مبارزان حزب‌الله لبنان از شهرک فوعه در سوریه در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بازتاب زیادی داشت و درواقع باعث شوکه‌شدن غربی‌ها شد.
کد خبر : 297909

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا؛ روز جمعه بنا به تصمیم حزب‌الله لبنان شش نفر از مبارزان این گروه مقاومت در آخرین گروه از افرادی که دو شهرک شیعه‌نشین فوعه و کفرایا را ترک می‌کردند منطقه را ترک کردند و به جمع خانواده‌هایشان پیوستند.


انتشار این خبر گروه‌های مسلح مخالف سوری و تروریست‌ها را شوکه کرد و رسانه‌های غربی بعد از اینکه فهمیدند شش مبارز حزب‌الله در سال‌های محاصره فوعه و کفریا در کنار مردم این دو شهر ایستادگی کردند، بهت‌زده شدند.


مبارزان حزب‌الله در حال حاضر در محل امنی هستند و با خانواده‌های خود دیدار کرده‌اند. همچنین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان با این شش رزمنده مقاومت به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد و گفت: «شما بزرگترین افسانه پایداری و مقاومت را در تاریخ حزب‌الله رقم زدید.»


نمایش شش نفر از مبارزان حزب‌الله در تصاویر رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی آن هم در هنگام خروج از شهرک فوعه در سوریه که با تدبیر دبیرکل حزب‌الله لبنان رقم خورد و معادلات داخلی سوریه را در زمینه تقابل با مخالفان مسلح به سود نظام سوریه رقم زد اثبات کرد حزب‌الله لبنان قدرتی غیرقابل چشم‌پوشی در منطقه و نگینی درخشان در حوزه مقاومت است.


وسام دولانی، فضل حکیم، محمدعلی عطیه، احمد بشیر، علی صالح و سید ابو حمزه شش رزمنده‌ای هستند که به‌عنوان آخرین نفرات آزاد شدند. احمد بشیر نخستین مقصد خود در لبنان را گلزار شهدای شهر خود برگزید و در میان استقبال پرشور مردم و بر سر مزار همرزمانش پس از سه سال دوری فرزندان خردسالش را در آغوش کشید و در آنجا تاکید کرد که رزمندگان واقعی شهدا هستند.


وسام دولانی نیز که در میان موجی از شاد پا به حومه جنوبی بیروت گذاشت و لیا دختر کوچک خود را در حالی دید که در زمان اعزام پدر به جبهه و محاصره تنها چند روز از ولادتش می‌گذشت.


علی عمار نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان در مراسم استقبال از یکی از این رزمندگان یادآور شد: «رزمندگان مقاومت همواره در هر مکانی که حمایت از محور مقاومت طلب کند، حضور دارند. آزادسازی مردم فوعه و کفریا برگی دیگر در پرونده ناکامی‌های طرح صهیونیستی- آمریکایی در آتش کشیدن منطقه است.»


وب‌سایت شبکه المیادین که این اقتدار را پوشش می‌داد این‌بار اهتمام ویژه‌ای به آشکار کردن نام و هویت نیروهای مقاومت در فوعه داشت و سخنان شش نیروی مقاومت حزب‌الله، حامل این پیام آشکار بود که مقاومت در سوریه حضور دارد و شریک اصلی در حمایت از ارتش سوریه برای مبارزه با تروریسم در جغرافیای این کشور است. حاج ابو مصطفی یکی از این شش مرد مبارز بود که با حضور در پخش زنده شبکه المیادین آن هم از داخل فرودگاه شهر دیرالزور نقش حزب‌الله لبنان را در نبردهای باز پس‌گیری مرزها و بازگشت ارتباط جغرافیایی میان پایه‌های محور مقاومت به مردم منطقه و جهان ابراز کرد.


اگر نگاهی به نقشه یکه‌تازی‌های میدانی حزب‌الله در سوریه داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که نیروهای این جنبش مقاومت القصَیر تا قلمون را زیر گام‌های استوار خود داشتند و در نبردهای برقراری امنیت در دمشق تا نبردهای حمص و آزادسازی حلب و دیرالزور حضور داشتند. این تداوم حضور در عرصه جهاد و مبارزه در سوریه باعث شده است تا اینک حزب‌الله در منطقه نقش تاثیرگذار و درخشانی داشته باشد تا جایی که حتی تلاش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای کمرنگ کردن آن ناکام بماند.


مبارزان حزب‌الله لبنان با سال‌ها حضور موفقیت‌آمیز در میدان مبارزه و نبرد این‌بار در میدان سوریه ثابت کردند همچنان در تقابل با خواب آشفته واشنگتن و تل‌آویو برای تجزیه منطقه یکه‌تاز میدان هستند و به‌هیچ عنوان نمی‌توان حضور این جریان مقاومت را در پازل میدانی منطقه نادیده گرفت. آنها اکنون دیگر نقش خود را به‌عنوان بازیگر اصلی منطقه به‌خوبی تثبیت کرده و نشان داده‌اند حضورشان نه تنها در برقراری امنیت داخلی لبنان و منطقه، بلکه در عرصه میدانی کشور مهم، مبارز و صبوری همچون سوریه غیرقابل انکار است.


انتهای پیام/4033


انتهای پیام/

ارسال نظر