صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۲:۴۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۷
رئیس کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس:

ادامه برجام منوط به ثمر بخش بودن اقدام اروپایی‌هاست

رئیس کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: باقی ماندن جمهوری اسلامی ایران در توافق برجام منوط به ثمربخش بودن اقدامات کشورهای اروپایی است.
کد خبر : 297361

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، تورستن فرای عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس آلمان از حزب حاکم دموکرات مسیحی روز گذشته با حشمت‌الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.


فلاحت‌پیشه در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه روابط ایران و آلمان گفت: ایران و آلمان به‌عنوان دو کشور مهم و تاثیرگذار در خاورمیانه و اروپا همواره از ارتباطات خوبی در عرصه‌های سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و پارلمانی برخوردار بوده‌اند.


وی در ادامه افزود: توسعه و گسترش بیش از پیش ارتباطات دوستانه فیمابین در زمینه‌های مورد علاقه به نفع مردم دو کشور و منطقه است.


رئیس کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی با انواع تهدیدها، فشارها و بدعهدی‌های آمریکا مواجهه بوده است اما هرگز تسلیم زیاده‌خواهی ، زورگویی و یکجانبه‌گرایی این کشور نشده و اکنون نیز نخواهد شد.


وی همچنین گفت: خروج یکجانبه آمریکا از توافق بین‌المللی برجام نمونه دیگری از عدم پایبندی این کشور به تعهدات بین‌المللی است و اکنون همه نگاه‌ها برای حفظ برجام به اروپا بعنوان طرف دیگر این توافق مهم بین المللی معطوف شده است.


فلاحت‌پیشه با یادآور شدن مسئولیت سنگین و خطیر اروپا در عمل به تعهداتش از جمله حفظ و تداوم برجام افزود: کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ناظر بر تلاشهای اروپا در زمینه استفاده از مکانیزم‌های مختلف برای حفظ توافق برجام است و باقی ماندن جمهوری اسلامی ایران در این توافق را منوط به ثمربخش بودن اقدامات کشورهای اروپایی میداند.


وی در پایان این دیدار گفت: اشتراکات ایران و آلمان در زمینه‌های مختلف به گسترش همکاری‌ها و ارتباطات دو کشور کمک می‌کند.


تورستن فرای عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس آلمان از حزب حاکم دموکرات مسیحی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان و دیدار با مسئولان سیاسی و پارلمانی ایران گفت: گسترش مناسبات با ایران در عرصههای مختلف مورد توجه و پیگیری مسئولان سیاسی و پارلمانی آلمان قرار دارد.


عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس آلمان همچنین گفت: افزایش ارتباطات دو کشور نقش مهمی در افزایش شناخت متقابل و گسترش همکاریهای فیمابین دارد.


وی در ادامه با انتقاد از مشی یکجانبه‌گرایانه آمریکای ترامپ در کلیه مسائل بین‌المللی گفت: آلمان با اعتقاد و پیروی از سیاست چندجانبه‌گرایی در جهان از ابتدای روی کار آمدن ترامپ با مشی وی به مخالفت برخاست و اکنون نیز اقدامات آمریکا را به نفع صلح و ثبات در جهان نمی‌داند.


وی همچنین افزود: آلمان خواستار تداوم برجام و باقی ماندن ایران در این توافق بین‌المللی است و به همراه کشورهای اروپایی درحال بررسی و اجرای مکانیزم‌هایی برای حفظ و تداوم آن است.


وی در پایان این دیدار نسبت به تحکیم و تقویت بیش از پیش مناسبات دوستانه دو کشور ابراز امیدواری کرد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر