صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۱:۴۲ - ۳۱ تير ۱۳۹۷
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه:

رژیم صهیونیستی درصدد به چالش کشیدن جهان اسلام است

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که دولت رژیم‌صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا در تلاش قانونی کردن اشغال سرزمین فلسطین و به چالش کشیدن مسلمانان جهان است.
کد خبر : 297336

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری آناتولی، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه طی مقاله‌ای درباره تصویب طرح «تشکیل کشور ملی یهودی» در پارلمان رژیم‌صهیونیستی که در روزنامه «دیلی صباح» منتشر شد، اعلام کرد: رژیم‌صهیونیستی به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور با پشتیبانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بی‌شرمانه تلاش می‌کند تا اشغال سرزمین فلسطین را قانونی کرده و جهان اسلام را نیز به چالش بکشد.


بخشی از مقاله سخنگوی ریاست جمهور ترکیه در روزنامه دیلی صباح به شرح زیر است:


لایحه «تاسیس کشور ملی مردم یهود» که برای رسانههای غربی آن را جنجال برانگیر می‌خوانند، باید به عنوان «اقدام نژادپرستانه» و «حمایت رسمی از سیستم آپارتاید» ارزیابی شود. دولت رژیم‌صهیونیستی با این اقدام بر روی تابوت امید دستیابی به راه ‌حل دو دولت مستقل آخرین میخ را زد.


هر کسی که به عدالت و صلح اطمینان دارد، باید این لایحه را رد کند. بر اساس این لایحه که رژیم‌صهیونیستی را «میهن تاریخی تمام یهودیان در سراسر جهان» معرفی می‌کند، «تنها مردم یهودی در این کشور از حق تعیین سرنوشت خود برخوردار هستند». این مفاد به منزله یک پیام وحشتناک برای اقلیت و میلیون‌ها آواره فلسطینی در رژیم‌صهیونیستی که در مناطق تحت اشغال این کشور به سر می‌برند و موقعیت رسمی ندارند، است. موقعیت شهروندان فلسطینی تبار در سرزمین‌های اشغالی که در حال حاضر به عنوان شهروند درجه دو دیده می‌شوند، در پی تصویب طرح مذکور بدتر خواهد شد.


باید خاطر نشان کرد که مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد در 21 دسامبر 2017 تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رسمی رژیم‌صهیونیستی را با 128 رای موافق در مقابل 9 رای منفی رد کرده بود. لایحه جدید پارلمان رژیم‌صهیونیستی به طور واضح نشان می‌دهد که این کشور خود را بالاتر از قوانین بین‌المللی می‌داند.


بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی طی سخنانی خطاب به نمایندگان مجلس این کشور در پی تصویب طرح مذکور اعلام کرد که لحظه تعیین کننده‌ای را در تاریخ صهیونیسم و دولت رژیم‌صهیونیستی تجربه می‌کنند. سخنان وی به منزله اقرار ادامه پروژه صهیونیستی که شمار زیادی یهودی با‌وجدان، طرفدار صلح آن را نمی‌پذیرند، برای سرکوب کردن و از بین بردند فلسطینیان در این منطقه بود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر