صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۵ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۴

تحلیل‌ سایت فیفا از قرعه‌کشی‌جام جهانی در اروپا/ دیدار دشمنان قدیمی در قاره سبز

سایت فیفا در گزارشی به گروه بندی تیم های اروپایی حاضر در دور مقدماتی رقابت های جام جهانی 2018 روسیه پرداخت .
کد خبر : 29721

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، به نوشته سایت فیفا، گروههای A و G از میان 9 گروه مقدماتی قاره اروپا را می‌توان دو گروه مرگ این قاره نامید. در گروه G حضور ایتالیا و اسپانیا باعث شده‌ است این گروه حساسترین و به نوعی مرگ‌بارترین گروه قاره اروپا شود. ایتالیا و اسپانیا در سال‌های اخیر بازی‌های نفس گیر و پایاپایی را به نمایش گذاشته‌اند که در این میان اسپانیا با پیروزی در تمامی این دیدارها به شدت لاجوردی پوشان را تشنه انتقام و پیروزی برخود کرده‌ است. گاوبازها در جام ملت‌های اروپای 2008 و 2012 با شکست ایتالیا به قهرمانی یورو رسیده‌اند. آخرین رویارویی این دو تیم در نیمه‌نهایی جام کنفدراسیون‌ها در سال 2013 بود که آنجا هم اسپانیا موفق شد با نتیجه 7 بر 6 پیروز شود.


سایت فیفا در ادامه نوشت: «با نتایج حاصل شده در دیدارهای قبلی ایتالیا و اسپانیا فوتبال دوستان در سرتاسر دنیا شاهد دو دیدار تماشایی در گروه G خواهند بود. حضور مقدونیه، آلبانی، لیختن اشتاین و رژیم اشغالگر قدس در این گروه نمی‌تواند مانع جدی برای صعود قرمز و آبی‌های گروه G به دور نهایی رقابت‌های جام جهانی روسیه باشد.»


نویسنده این مطلب در ادامه به مسابقات گروه A اشاره کرد:« در گروه A مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در قاره اروپا نیز شاهد بازی های دشوار و حساسی خواهیم بود.بدون حساسیت‌های حاضر در این گروه کمتر از گروه G نخواهد بود وبه طور حتم این گروه را باید دومین گروه مرگ قاره سبز نامید. جایی که هلند و فرانسه به همراه سوئد، بلغارستان، بلاروس و لوکزامبورگ اوج جذابیت در این گروه را تکمیل کرده‌اند.هلندکه نایب قهرمانی‌ها و سومی‌های کمی در جام‌های جهانی نداشته و همیشه در این بازی‌ها جزو مدعیان بوده‌است در کنار فرانسه قهرمان جام جهانی 1998 دو بازی جذاب و تماشایی با یکدیگر خواهند داشت. در یک طرف دیگر این گروه هم سوئد به رهبری زلاتان ابراهیموویچ حضور دارد که خطری جدی برای فرانسه و هلند خواهد بود. دیگر تیم های این گروه روی کاغذ شانسی ندارند و تنها به ارائه بازی های آبرومندانه باید کفایت کنند.»




انتهای پیام/

ارسال نظر